Brev:
Økologi og graviditet
8. december 2014
Alder:
0 mdr.
Økologi og graviditet
Kære Helen
Tak for dit tidligere svar.
Jeg har endnu et spørgsmål, som går mig meget på og som jeg håber, du kan være behjælpelig med.
Jeg bor i Grønland, hvor det ikke er muligt at købe økologisk frugt og grønt. Jeg køber mælk, mel og havregryn som økologisk, men desværre ikke frugt og grønt.
Jeg har indtil videre tænkt, at det er sundere at spise almindeligt frugt og grønt frem for at lade helt være. Jeg er virkelig bekymret for om, at pesticideresterne kan påvirke barnet og jeg er tvivl om, hvordan jeg skal agere i forhold til frugt og grønt. Det udvalg, vi kan købe her i landet, er desværre typisk fra Holland og Spanien.
Jeg er normalt ikke til slik og søde sager, men jeg har igennem min graviditet spist rigtig meget frugt.
Mit spørgsmål er derfor om, det er sundere at lade være og i hvor høj grad kan det påvirke mit barn, at jeg spiser almindelig frugt og grønt?
Tusind tak for hjælpen (igen :-))