Gravid og nervøs

7. juli 2014

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid og nervøs

Kære Helen

Mange tak for dit sidste svar og tak fordi du svarede direkte.

Jeg er nu gravid. 7 uger henne. Det er cirka 9 uger siden lægen fjernede mine spiral. Jeg må indrømme, at jeg er ved at gå til af dårlige nerver. Jeg har ikke blødt eller haft farvet udflåd, men jeg synes jeg er meget øm både underliv, hofte og mave. Noget af det skyldes nok lidt dårlig mave, da den frygtelig kvalme jo nogen gange gør jeg spiser lidt anderledes. Synes også at jeg har mange "bobler" i maven.

Var til lægen idag, hvor hun tog blodprøve og vi snakkede lidt. Jeg prøvede at spørge ind til, hvor øm man skal være, men som jeg forstod min læge er det ok, så længe det ikke er egentlige smerter. Urinprøven viste ingen sukkersyge og tydelig ...

Annonce

... graviditet. Min blodprocent var 8,3. Alligevel har jeg jo nu læst en masse på nettet om graviditet uden for livmoderen. Det sammen med frygten for spontan abort fylder meget lige nu. Jeg tør ikke rigtig at glæde mig endnu, da jeg er hunderæd for, at det skal gå galt.

Jeg skal til lægen igen den 16. juli og have den gynækologiske undersøgelse. Jeg tænker, at der må jeg få lidt mere vished for, om alt er som det skal være. Men er der ellers noget, jeg kan gøre for at komme af med de negative tanker? Er der noget jeg selv kan gøre? Det ene er frygten for at miste fosteret, men endnu værre er frygten for, at der skal ske mig selv noget, så jeg ikke kan være der for min dreng, for han er jo det vigtigste.

Med venlig hilsen
En nervøs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder