Brev:
Kommende fødsel og storebror
3. januar 2014
Alder:
2 år
Kommende fødsel og storebror
Hej Helen,
Endnu et spørgsmål :)
Vores søn skal jo være storebror om ca 2 mdr og jeg prøver at forberede os lidt på den kommende fødsel som jo er så uforudsigelig.
Hvis nu vandet går midt om natten og vi må haste afsted, er det mormor der kommer. Bør vi vække ham og sige at nu er det mormor der er her mens mor og far henter lillebror? Så han ikke får et chok når han vågner og ikke kan forstå hvor mor og far er henne? Eller skal man bare liste afsted og lade mormor tage den med ham om morgenen? Bare det at han vågner og far er taget på arbejde kan han blive ked af det over, så når både mor og far er væk kunne det godt blive lidt svært for ham, tror jeg.. Selvom han kender sin mormor godt og er blevet passet af hende før, så er mor og far bare bedst! De hygger sig, men han spørger meget efter os og bliver ked af det, hvis vi evt ringer hjem og siger Hej.
Han skal selvfølgelig have en storebror gave, når lillebror kommer hjem :)
Vi snakker meget om mors mave, om lillebror, hvad han mon skal hedde og han synes det er meget interessant, kysser og aer maven :)
Kan vi gøre andet for at forberede ham/os på det hele og på selve dagen hvor fødslen finder sted for at undgå for meget drama og en ked af det storebror der ikke forstår hvad der sker når mor pludselig får ondt og må afsted?
Hilsen