Brev:
Udebleven menstruation og cyste
13. maj 2013
Alder:
0 mdr.
Udebleven menstruation og cyste
Hej Helen,
Min mand og jeg er p.t. i gang med fertilitetsbehandling (insemination). Vi har en datter i forvejen på 3 1/2 år, som vi fik naturligt. Vi har nu prøvet at få nummer to i 2 år, men det er ikke lykkedes endnu. Min mand har dårlig sædkvalitet, hvilket gør det sværere at være heldig at få en mere. Vi tager det stille og roligt, men forsøger jo ved hvert ÆL.
Ved min sidste menstruation blev jeg scannet og de fandt en cyste (hvilket åbenbart er normalt når man for hormonbehandling). Jeg nåede aldrig at spørge dem om, hvad jeg skulle være opmærksom på, når der nu var en cyste. Jeg blev meget hurtigt vist ud og sendt hjem.
Hverdagen går og jeg er tæt på at skulle have min menstruation. Ca. 4 dage før min forventede menstruation, begynder jeg at pletbløde lidt og det er brunligt. Jeg går med en menstruationskop, så jeg ved derfor hvor meget jeg ca. bløder, og der kommer ganske lidt og jeg undres.
Da det så kommer til den dag min menstruation skulle komme, på 28. dagen, er der ingenting og jeg har menstruationslignende smerter. Jeg tager en graviditetstest dagen efter, for at være på den sikre side, og den er negativ. 2 dage senere tager jeg en test mere og den er stadig negativ. Det har været sådan siden, at jeg har haft menstruationslignende smerter on and off med et par dages mellemrum. Jeg går hele tiden og venter på at den kommer.
Jeg er nu gået 9 dage over tid (hvilket den aldrig har gjort). Min mave er ret stor og sommetider er jeg meget oppustet og forstoppet.
Det skal lige siges at der var ingen graviditetstegn, før omkring de 7 uger med min første. Dog havde jeg lettere ømme bryster og menstruationslignende smerter ret tidligt og langt ind i graviditeten.
Mit spørgsmål er, om det er min cyste der kan drille - Hvilket jeg har stor en forventning om. Og hvornår kan man ca. regne med at den går i sig selv? Det skulle have været min 2. menstruation siden cysten blev fundet.
På forhånd tusind tak for din hjælp og svar.
- Lusen