Brev:
Menstruation, men ingen ægløsning
4. december 2012
Alder:
0 mdr.
Menstruation, men ingen ægløsning
Hej Helen.
Må jeg først og fremmest rose din side og din bog. Du skriver helt fantastiskt, enkelt og let forståeligt. Det er dejligt.
Jeg har et spørgsmål til dig.
Jeg er 22 år gammel og har ingen børn endnu. Men jeg er gift og min mand bliver 30 nu i december.
Jeg har siden jeg var omkring 19-20 år haft meget uregelmæssig menstruation. Og jeg har gået til både læge og gynækolog, men der er aldrig blevet gjort noget ved det.
Gynækologen siger, at jeg ikke har ægløsning og derfor bliver jeg ikke gravid. Jeg har rigtig, rigtig mange æg indeni. Min mand og jeg har nu prøvet i snart 2 år på at blive gravide.
Men hvordan kan det være, at jeg får min menstruation, hvis jeg ikke får ægløsninger?
Er der noget man kan gøre? Hvad skyldes det? Min mand er blevet testet og der er intet i vejen med ham. Han har også et barn i forvejen. Det er simpelthen fordi, jeg som sagt ikke får ægløsning.
Jeg ved godt, jeg stadig er ung og egentlig ikke har travlt med at blive gravid. Men det er det rigtige for os, og nu har vi prøvet så længe.
Jeg er jo også tit blevet skuffet efter mange negative graviditets tester. Min menstruation varede i over 3 måneder, faktisk 95 dage sidst jeg havde den. Og inden den kom havde jeg ikke haft den i over 2 måneder. Så den lever helt sit eget liv. SÅ uregelmæssig har den dog aldrig været før, men der kan sagtens gå 2-3 måneder, hvor den udebliver.
Hvad skal jeg gøre? Hvad kan du råde til?
Med venlig hilsen
Den fortvivlede
Ninett