Brev:
Vedr. bristning og fødsel
9. maj 2012
Alder:
0 mdr.
Vedr. bristning og fødsel
Hej!
Jeg ved ikke, om du overhovedet har erfaring og viden udi dette, men nu prøver jeg alligevel.
Min datter fylder 2 år om et par dage, og derfor er vi begyndt at prøve på nr. 2 - sidste gang tog det 6 måneder, og da jeg jo ikke er blevet yngre (desværre:-D), så nu må vi se, hvor lang tid det tager.
Men tankerne flyver jo allerede. Sidst havde jeg en hårdt fødsel med en pressefase på 5 kvarter, der endte i en grad 3 bristning.
Jeg kan stadig have lidt mén af det - hvis jeg f.eks. har dårlig mave, kan jeg have svært ved at holde på afføringen - men det er dog MEGET sjældent!
Men hvad med 2.gang, når jeg engang skal føde igen? Har jeg stor chance for at briste igen. Kan man gøre noget for at forebygge? Og jeg tænker også over, at jeg bliver smidt hjem relativt kort tid efter fødslen, men sidst kunne jeg ikke komme af med vandet i 24 timer - og jeg fik derfor lagt kateter. Jeg var meget mærket af den hårde fødsel, og kunne ikke sidde ordentligt i hvert fald et par uger.
Det skal siges min datter vejede 4558 ved fødslen - og jeg havde ikke graviditetssukkersyge.
Ja, så der er mange tanker omkring fødslen, der nu allerede kommer.
Håber du måske kan kaste lidt viden på mine problemer.
Med venlig hilsen
Marie