Brev:
Hvordan påvirker sygdom under graviditeten barnet?
26. februar 2012
Alder:
0 mdr.
Hvordan påvirker sygdom under graviditeten barnet?
Hej Helen
Jeg ved ikke om det ligger inden for dit kompetenceområde at svarer på, men da jeg ikke rigtig har kunnet få svar fra min egen læge forsøger jeg mig nu hos dig.
Det drejer sig om at vi gerne vil have et 3. barn. Vores 2 børn er på nuværende tidspunkt lige knap 3 og 5 år. Jeg har siden fødslen af vores 2. barn været mere eller mindre permanent syg med kraftige forkølelser, bihulebetændelse, diarre, opkastninger (opkastninger kun ca. hver 3. måned) og et par enkelte lungebetændelser. Jeg har max. 1-2 dage om måneden hvor jeg er rask.
Vores børn er sjældent syge. Jeg har gennem det sidste år gået til udredning på hospitalet, men lægerne har ikke fundet nogen forklaring eller løsning på problemet.
Jeg forsøger på trods af dette at passe arbejde og børn, og har selvom det er super træls næsten vænnet mig til at skulle have det sådan. Jeg bruger nogle dage panodil eller kodimagnyl, men forsøger at holde forbruget meget nede.
Jeg ligger vægtmæssigt i bunden af normalområdet, men selvom jeg indimellem har et dyk i vægt på et par kg, så ligger jeg generelt stabilt i vægt, selvom jeg er syg hele tiden.
Vi vil meget gerne have et 3. barn, men min bekymring går på hvordan det evt. vil påvirke barnet at jeg er syg gennem hele graviditeten? Vil det fx. kunne gøre at barnet får svært ved at tage på i vægt?
Jeg vil naturligvis ikke tage smertestillende i en evt. graviditet og det er meget sjældent at jeg får antibiotika, da der sjældent er tale om bakteriel infektion. Jeg kan ikke dyrke motion af nogen slags pga. sygdommen.
Med venlig hilsen
den evigt syge :-(