Urolig over ny graviditet

26. juni 2011

Kategori:
Alder:
2 år

Urolig over ny graviditet

Kære Helen.

Tak for sit svar ang Sara og vores problem med at hun blev ked af det, når vi kom hjem. Dit råd lykkedes og hun er nu en glad pige igen.

Jeg står i en rigtig svær situation lige nu. For nylig fandt jeg ud af at jeg er gravid igen, og trods af glæden ved dette er jeg fyldt med uro. Et halvt år efter jeg havde født Sara kom jeg ind i en meget træls periode, fødselsdepression. Det tog rigtig hårdt på den ellers lykkelige familie, og der gik faktisk meget lang tid før jeg kom ovenpå igen. Det der bekymrede mig mest dengang var mit forhold til Sara, jeg "gad" hende faktisk ikke og det gav mig utrolig dårlig samvittighed. Jeg havde svært ved at styre mine frustrationer, når hun blev pyldrede og skreg, og jeg var ikke den mor jeg så brændende gerne ville være. Sara var planlagt, så det var ekstra svært ikke at være glad.

Min bekymring er nu om dette sker igen? Jeg er så bange for at komme helt derud, hvor man indeni ønsker, at man kunne skrue tiden tilbage, og bare være sig selv. Det skal lige siges at jeg har det meget bedre nu, og at jeg ikke får nogle form for medicin mod depression mere. Jeg har ...

Annonce

... haft det perfekt siden november, og jeg har svært ved at genkende den frygtelige person jeg i de 9-10 måneder det stod på.

Men lige nu tænker jeg meget over det at få et barn mere. Er jeg klar til det? Kan jeg magte at have 2 små børn? og hvad med Sara, skal hun ikke have os for sig selv mere. Mig og min mand har altid været enige om at få 3-4 børn, men jeg synes ligesom at min fortiden har sat skår i glæden.

Det er nok at Sara oplevede den rigtige dårlige tid, hvilket jeg stadig bearbejder på grund af den dårlige samvittighed, men skal 2 små børn se på at deres mor går "amok" fordi hun ikke kan rumme tingende. Jeg er meget bange og ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre. Min mand er meget forvirret over min frustration, for som han siger er vi ved at udleve vores drøm om en lille familie. Han har ret, men jeg havde også en drøm om, hvilken mor jeg gerne ville være overfor mine børn. Jeg ved også godt at jeg ikke skal tage sorgerne på forskud, og nu ved jeg jo også hvad det drejer sig om, men alligevel er jeg i syv sind.

Jeg håber inderliget at du har nogle tanker omkring dette.

Kærlig hilsen
Den fortvivlede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte