Brev:
Fiskeolietabletter og fisk i graviditeten - er det ok?
21. juni 2011
Alder:
0 mdr.
Fiskeolietabletter og fisk i graviditeten - er det ok?
Hej Helen
Et hurtigt spørgsmål.
Jeg er gravid - nu i uge 12 - og fra ca. uge 7 til uge 10 spiste jeg ikke ret meget pga. kvalme. Specielt fik jeg ikke spist fisk og heller ikke meget grønt i modsætning til, hvad jeg plejer.
Jeg har stadig lidt madlede, men det går meget bedre, og for det meste lykkes det mig, at spise fisk 1 eller to gange om ugen - ca. 100 gram pr. gang. Det er dog ikke hver uge, det lykkes. Derfor begyndte jeg for 2 uger siden at tage et fiskeolietilskud (graviomega - samme producent som gravitamin) specielt fremstillet til gravide, så jeg satser meget på, at der ikke er noget i, som ikke bør være der (f.eks. for meget A vitamin).
Må jeg gerne forsætte med at tage fiskeolietilskuddet OG spise fisk (1-2 gange om ugen samtidig)?
Når jeg spiser fisk, spiser jeg i øvrigt hovedsagligt laks eller havtaske. Jeg kan dog ikke rigtig finde ud af, om de to fisk faktisk er rovfisk, da der er lidt forskellige oplysninger på nettet.
Hilsen