Brev:
Lykkepiller samt koffeinfri kaffe
19. juni 2011
Alder:
22 mdr.
Lykkepiller samt koffeinfri kaffe
Kære Helen
Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber du kan hjælpe med.
Vi har allerede Alba på snart 2 år. Og det går bare helt fantastisk med hende. Men hun synes desværre rigtig godt om kaffe. Jeg er pt. gravid i 33+ uge og drikker derfor koffeinfri kaffe. Alba kan hurtigt drikke en halv kop af min kaffe og jeg tænker at det ikke er så slemt, når det nu er koffeinfri. Hva siger du? Kan det stadig være skadeligt?
Mit andet spørgsmål er mht. vores kommende barn.
Efter fødslen af Alba kom jeg i behandling for OCD. Jeg gik til psykolog og min læge ordinerede lykkepillerne Zoloft fra pfizer. Jeg er selvfølgelig bekymret efter at have hørt at nogle spædbørn, hvis mødre var på lykkepiller, er døde efter amning. Og dette er i Danmark.
Jeg har snakket meget med min læge om dette. Men er stadig bekymret...
Kan jeg ikke bare lade vær med at amme? Så er der vel ingen risiko? Min læge synes stadig at jeg skal amme... Alba blev kun ammet de første par dage. Hun fik kun lige lidt råmælk. Og hun har det helt fint...
Med venlig hilsen
Gabriella