Brev:
Jern og graviditet
20. november 2010
Alder:
0 mdr.
Jern og graviditet
Hej Helen
Jeg har været glad for dine råd, da jeg fik min datter, som nu er 2 år.
Nu er jeg gravid igen og i uge 25. Jeg er enormt træt og fik målt min blodprocent hos lægen til 6,2. Jeg spiser Gravijern med 40 mg, og min læge sagde jeg så skulle tage 2-3 stykker af dem. Men på pakken står der man kun må tage 1 dagligt. Så jeg er i tvivl om, om jeg kan gøre det, eller hvad jeg ellers skal tage.
Der er så mange forskellige piller og meninger og nogle anbefaler fx Kräuterblut. Jeg ved godt, at det nok er individuelt, men er der noget, du kan anbefale? - hvad er bedst at tage og hvad virker hurtigst. For når man har en krudtugle på 2 år, er det hårdt at være helt uden energi.
Jeg har også prøvet at finde ud af, hvilke madvarer der indeholder meget jern. Kan du nævne nogle af dem?
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Emilias mor