Graviditet og humør

12. oktober 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Graviditet og humør

Hej Helen.

Jeg plejer jo at skrive til dig om Kornelius men denne gang er det mig som har problemer....

Jeg er jo gravid igen og har termin d 6 dec (Kornelius bliver 1 år den 6 nov) og altså jeg ved godt at nu hvor jeg har kornelius osv så er der mere pres på osv men jeg er såååå træt hele tiden.

Kornelius går i vuggestue og er faktisk afsted fra kl ca 8-15 og jeg sørger for at få mig hvilet i løbet af dagen i et par timer, så jeg er frisk og klar til når jeg skal hente ham, men nej jeg sys jeg er træt 100% af tiden uanset hvor meget jeg får hvilet. jeg når ikk at få lavet noget her hjemme overhovedet og faktisk er det at sørge for aftensmad tit mere end jeg kan klare og det går mig på..

Mit humør er også MEGET svingende og jeg græder ofte og kan ikk overskue tingene + at jeg nok ca 4 ud af 5 dage slet ikk glæder mig til barnet fordi jeg ...

Annonce

... sys det hele er meget hårdt lige nu. Vi har dog haft en ordenlig gang forkølelse + nye tænder + væske i ørene ved kornelius så det har selvfølgelig taget hårdt på os alle, men lige nu er der stilstand så jeg burde da også være mere frisk.

Vores sundhedspl. kommer her stadig også selvom kornelius er så gammel, men hun mener jeg har tegn på noget som kunne gå hen og blive en depression og jeg må nok give hende ret fordi jeg har aldrig haft det sådan før.. men hva kan jeg gøre for at holde den på afstand??? min mand er begyndt at hjælpe mere til herhjemme og min mor kommer og hjælper med rengøring osv så jeg kan blive aflastet lidt... men hva kan jeg selv gøre???

Jeg har ikk tid til at synke hen og jeg har en søn at passe på og snart et lille barn mere oveni. Jeg vil bare være en god mor som også har overskud til børnene...

Venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger