Brev:
Hvordan ved jeg, om jeg er gravid?
18. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Hvordan ved jeg, om jeg er gravid?
Jeg har et spørgsmål mht. graviditet, da jeg er lidt i tvivl mht. om jeg kan være det?
For det første har mine menstruationer aldrig været regelmæssige (kun da jeg tog p-piller for godt to år siden), siden har jeg kun haft menstruation 3 gange. Sidste gang varede den i ca. 28 dage og var meget kraftig med mange smerter - det er dog 4 måneder siden nu.
Jeg har været hos min læge, som tog blodprøver for at se om mine hormoner var som de skulle være og jeg fik af vide at alt så normalt ud, dog har jeg stadig ikke fået menstruation siden sidst.
Mit spørgsmål går så på følgende, min kæreste og jeg har været sammen tre gange over den sidste måned uden kondom, hvor han også er kommet oppe i mig og nu er jeg begyndt at undre mig om jeg kan være gravid? For ca. 3 uger siden blev mine brystvorter utrolige ømme, jeg føler mig oppustet og maven er stor, jeg har de værste humørsvingninger, bliver meget let irriteret og har haft mestruationslignende smerter et par dage, dog uden at bløde?
Normalt får jeg disse mens-smerter uden at bløde og bliver også lettere irriteret ca. 2-3 dage om måneden, så det virker som om at noget alligevel fungerer, men nu har jeg haft det sådan omkring 3 uger.. kan jeg være gravid?
Kan jeg også købe en test på apoteket, når nu jeg ikke ved hvornår jeg får mens igen, hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Charlotte