Brev:
Rødt udslæt på grund af solcreme?
21. juni 2008
Alder:
3 mdr.
Rødt udslæt på grund af solcreme?
Kære Helen.
Vi holder to mdr's ferie i Frankrig med vores lille datter på 3 måneder. Naturligvis holder vi hende i skyggen eller helt indendøre, men for en sikkerheds skyld har vi anvendt en babysolcreme, som vi fik på apoteket i Danmark. Det hedder La Roche-Posay 50+ Anthelios dermo-pediatrics.
I går smurte vi det på hendes mave/arme og ben. Om aftenen opdagede jeg rødt udslæt/prikker på hendes krop, og det er der stadig i dag. Hunvirker ikke generet af det, men vi har naturligvis straks ophørt med at bruge cremen. Kan det være allergi? Det kan måske også være varmeknopper?
Et andet spørgsmål hun gylper meget, og ofte er det meget store mængder, der nærmest skyder ud af hende det ligner, at hun kaster op.. Er dette normalt?
På forhånd tak
venlig hilsen
Anne Mette