Ferie, flytning, vuggestue og andet

1. marts 2006

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ferie, flytning, vuggestue og andet

Kære Helen

Det er lang tid siden jeg har skrevet, Isabella er nu 1 år og har det godt. Er lige startet i vuggestue i sidste uge og det går fint, hun er selvfølgelig stadig lidt ked af det.

Mit spørgsmål:
Vi skal flytte i April. Vi har skal ud af vores lejlighed den 15. og er blevet inviteret til USA og Caribien af Isabellas bedsteforældre, hvilket jo er dejligt, men vi er meget bekymret for om hele molevitten bliver for meget for Isabella, oveni at hun aldrig kommer tilbage til det hjem hun kender. Det vil nemlig se sådan ud:

Flytning, 1 døgn på hotel i DK, flyve med mellemlanding til Miami, derefter flyve videre til Jacksonville, være der i 6-7 dage, flyve til Miami og derefter til Caribien, være der i ...

Annonce

... 5 dage, flyve til Miami og derefter hjem med mellemlanding igen, 2 døgn på nyt hotel i DK og så flytte i vores nye hus.

Samtidig med at hun også lige er startet i vuggestue, er jeg bange for at det bliver for stressende for hende, da hun i forvejen er et ret følsomt barn.

Hvad synes du helt ærligt? Istedet har vi mulighed for at blive hjemme og bo 1 sted inden vi får vores hus.

Andet spørgsmål er med hensyn til jern. Hun har fået de 400 ml modermælkserstatning indtil videre, men skal hun have jerntilskud når hun ikke får det mere? Satser på at droppe flasken inden længe, men hun er dog ikke specielt god til at drikke af kop.

Jeg tror det var alt for nu

På forhånd tak!

Mange hilsener
Marie-Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne