Brev:
Kogt sukkervand ved ondt i maven, baby 13 uger
8. oktober 2022
Alder:
3 mdr.
Kogt sukkervand ved ondt i maven, baby 13 uger
Kære Helen
Du skrev i din seneste lange og fine besvarelse til mig, at man kan give kogt vand med sukker ved ondt i maven til babyer i forholdet 100 ml/1 lille tsk sukker.
1. Hvor meget giver man ad gangen til en baby på nu 13 uger?
2. Kan man give X ml og så igen X ml igen efter X minutter, hvis smerterne bliver ved?
3 Giver man det kun ved ondt i maven og gråd, inden amning og/eller mellem amninger?
Den lille mand bliver desværre ved med at have ondt maven et par gange om dagen. Som regel 1 X formiddag og 1 X eftermiddag. I går skreg han i 45 min. i træk. Gråden efterfølges som regel af en række prutter.
Og for at bevare dine spørgsmål: Ja, vores dejlige lille dreng bruger sut med MEGET stor glæde og ihærdighed.
Og ja, vi bor stadig i udlandet, nu i Luxembourg.
Han er super god til at sutte og har været det lige fra første gang. Ret imponerende og stik modsat storebror, der skulle hjælpes meget med suttebrikker. Så det er en fornøjelse på det plan.
På forhånd tak for dine i input.
Med venlig hilsen
Maria Louise