Vuggestue - 12 mdr.

15. oktober 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vuggestue - 12 mdr.

Kære Helen.

Min datter startede i vuggestue, da hun var 10,5 mdr, og har nu været der i 2 mdr, men har været meget væk pga sygdom (forkølelse osv), måske ca halvdelen af tiden.

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt vuggestuen er rigtig, eller om jeg skal lede efter noget andet. Jeg havde forventet, at vuggestuen ville være et hyggeligt sted, hvor hun godt kunne lide at være, og hvor hun havde en form for dagligdag. Men det er blevet sådan, at jeg virkelig forsøger at finde alle muligheder for at passe hende hjemme eller få bedsteforældrene til at passe mest muligt, så hun får færrest dage i vuggestuen.

Personalet virker travle, og ringer tit og spørger om vi kan hente en ...

Annonce

... halv time før, fordi hun virker træt, selvom hun aldrig har været der længere end 7 timer. Hun virker glad nok for personalet.

Efter hun er startet, har hun haft problemer med dagssøvnen, og sover nu kun middagslur på 1,5 time, hvor hun før sov både formiddags- og eftermiddagslur i alt 3 timer. Hun sover godt om natten, 11 timer.

Måske var mine forventninger til vuggestue urealistiske, og det er fint at se det som en form for nødpasning, og så virkelig arbejde for at hun er der mindst muligt? Måske bliver det bedre, når hun bliver ældre? Det er meget svært at vurdere, om vuggestuen fungerer, eller om jeg skal lede efter et andet sted, evt dagplejer.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor