Brev:
Alternativer til Lactulose?
13. juni 2021
Alder:
2 mdr.
Alternativer til Lactulose?
Hej Helen.
Tusind tak for dit fine brev fra sidst, det har hjulpet mig meget i begyndelsen for at komme igennem det emotionskaos efter fødslen. :)
Vi har allesammen fået det bedre og giver nu kun flaske og MME siden han var ca. 2 uger gammel, da mælkeproduktionen aldrig blev meget bedre. (Og triple feeding er virkelig hårdt!).
Han får både den gule og den grønne allomin (ca. 60% / 40%)
Den lille er nu 8 uger gammel og trives fint, tager rigtig fint på og sover to gange ca. 4 timer om natten afbrudt med en flaske.
Vi har givet ham lactulose da hans afføring var formet og det har fungereret rigtig fint med at få den rette konsistens. Som du også sagde i sidste brev er maven super vigtig for hans velbefindende og derfor har vi prøvet alt for at holde gang i maven = Cykelbevægelser, massage, Lactulose, syrnet MME
Han har blød afføring 1x dgl., eller alle to dage. Som udgangspunkt giver vi ham 2x 3 mL Lac.
Vi har prøvet at udtrappe, men så gik der flere dage mellem afføring.
Men vi synes ikke, at han virkede besværet af det.
Er lugtende prutter en tegn på forstoppelse eller begyndende forstopppelse?
Vores problem er i de sidste 1-2 uger, at han har problemer med at synke Lactulosen uden at hoste og generelt virker mere utilfreds med Lactulosen. Vi bruger en sprøjte og giver kun lidt ad gangen.
Er der nogle alternativer til Lactulose? Eller kan du anbefale en anden vej at give ham Lactulosen? (med en ske måske?)
Vi har haft håb om at hans fordøjelse bliver med tiden naturligt i stand til at fordøje MME uden at han får forstoppelse, tror du han kan vokse fra det? Eller plejer det først at ske, når børn får grød og andre ting?
Mange hilsner,
fra en tilfreds lille familie