Brev:
En meget slank vægt
7. november 2020
Alder:
13 mdr.
En meget slank vægt
Kære Helen,
Igen, tusind tak for dine altid gode, brugbare og positive svar.
Jeg skal nu høre dig ift. Lasses vægt:
Jeg vejer ham en gang om måneden, og synes ikke, han tager ret meget på. I august vejede han 9.6 kg., september 10.2 kg., oktober 10.2 kg., november 10.3 kg. Dvs. han tager altså næsten ikke på. Han vokser meget, og er en meget høj og slank dreng, på nu næsten 14 måneder.
Lasse er enormt glad, og meget aktiv - går/løber rundt nærmest non-stop.
Jeg forsøger at give ham meget varieret kost med kød, grøntsager, brød m.m. Grød og flydende emner, der minder om babymad gider han absolut ikke.
Jeg ved, man skal vænne vægttematikker med lægen, men Lasse virker på ingen måde syg, udover den konstante viruseksponering fra vuggestuen, men ellers glad og godt tilpas.
Mit spørgsmål går derfor på,
1. Om den minimale vægtstigning over så lang tid er ok?
Og 2. om jeg kan gøre yderligere for at øge vægten?
Lasse er svær at snyde, så lidt ekstra smør eller fedtstof fx på brødet gør bare, at han spytter det ud.
Jeg glæder mig til dit svar.
Bedste hilsner,
Lasses mor.