Brev:
Vuggestuestart - 15 mdr.
26. september 2020
Alder:
15 mdr.
Vuggestuestart - 15 mdr.
Hej Helen.
Så har vi brug for dit råd igen:) Denne gang om et ret følsomt emne for os. Vores søn er lige startet i vuggestue for en uge siden. Indkøring foregår over en uge.
Mandag var han der 1,5 time med mig, og fandt det hele rigtig spændende.
Tirsdag var han der alene en time. Her havde han været lidt beklemt ved situationen under formiddagsmad (og ikke spist), men virkede glad da de begyndte at lege. Jeg spiste frokost med ham i vuggestuen den dag.
Onsdag var han der alene i to timer, og var på tur. Det havde han været vild med og virkede også rigtig glad da jeg hentede ham under frokost. Da jeg kom havde han ikke rørt sin mad, men da jeg satte mig ved ham begyndte han at spise. Under aflevering om morgenen begyndte han at græde da jeg vinkede farvel (var i favnen på pædagog).
Torsdag skulle han for første gang sove lur efter frokost (og hentes når han vågnede). Han havde grædt under putning, men sov så 2 timer. Han var ikke ked af det da han vågnede. Men da jeg kom små-græd han da jeg tog ham op. Han virkede helt ved siden af sig selv resten af dagen. Det bemærkede både jeg og hans far. Ikke vores glade livlige dreng. Da jeg afleverede ham den morgen, græd han endnu mere end onsdag morgen. Det stoppede dog igen med det samme efter jeg gik.
Fredag var han pylret hjemmefra, og ville op til mig på tidspunkter hvor han normalt aldrig beder om det. Han virkede ked af det. Vi havde en rolig morgen, og fik også hygget hjemme inden afgang. Da vi kom til vuggestuen var han glad, og løb selv hen til vasken for at få vasket hænder. Ville gerne holde mig i hånden på vej ind på legepladsen, men var i fint humør. Da vi kom til pædagogen, sagde hun “godmorgen”, og så græd han. Jeg tog ham op og trøstede, og talte med pædagogen om lidt af hvert. Da jeg sagde farvel og god dag, begyndte han at skrige(ret voldsomt) og klamre sig til mig. Han ville ikke over til pædagogen og var helt ulykkelig. Hun fik ham vristet fri og jeg vinkede og gik. Av.
Ku dog høre at gråden stoppede 30 sek efter. Talte i tlf med pædagogen 10 min efter, som sagde han var rolig igen. Den dag var de også på tur, hvilket han havde været glad for. Han havde ikke rørt sin mad. Været ked af det ved putning og grædt, men var faldet relativt hurtigt i søvn( pædagogen holder ham på maven når han græd under putning).
Da jeg hentede ham efter lur lignede det at han hyggede sig. Han græd lidt da jeg tog ham op, men mere på en protesterende måde, end som når han er ked af det. Han var rigtig glad hele eftermiddagen, og vi kunne kende vores glade dreng igen. Idag lørdag har han også været rigtig glad.
Vi vil gerne spørge dig om følgende:
-Er det okay han blir så ked af det ved aflevering? Og er det okay bare at gå selvom han skriger?
-Er det okay han ikke vil spise i vuggestuen? Hvor længe må det stå på, før det er et skidt tegn?
-Er det okay han græder når de putter ham? Det gør han aldrig når vi putter herhjemme. Han har hans bamse og sut med.
Vi er så bange for han ikke har det godt! Og er meget i tvivl om, hvor længe de “dårlige” tegn bare er pga indkøring og fordi det er ukendt, eller om man skal være bekymret allerede?
Det skal også lige nævnes at han har kaldt rigtig meget på mig om natten, halvvejs i søvne. Jeg har taget ham over til mig i sengen og holdt en hånd på ham for at give tryghed. Det har virket okay, men viser nok også at han er lidt beklemt ved situationen?
Han skal have korte dage ihvertfald indtil jul, hvor han er der fra 9-14 tre dage om ugen, fra 9-11.30 en dag, og fri en dag.
Glæder os til at høre fra dig.