Rød tissekone

6. april 2020

Kategori:
Alder:
5 år, 7 mdr.

Rød tissekone

Hej Helen.

Måske et lidt anderledes spørgsmål men jeg søger et råd ift. at min datter enormt hurtigt bliver rød i tissekonen.

Jeg har altid vasket hende lidt med en vaskeklud med vand hver aften inden sengetid, fordi hun er lidt rød, og det kan sådan nogenlunde holdes nede på den måde. Hun er især rød imellem de små og store skamlæber (hvor der også altid sidder noget hvidt “snask”), og udenpå de ydre skamlæber. Nogengange også ved mellemkødet og numsen.

Jeg tror hendes hud er sart overfor urinrester, og hun tørrer jo sig selv når hun har tisset.

Nu er hun så begyndt at ytre at hun ikke ...

Annonce

... vil på puslebordet, fordi det er som om hun er et pattebarn. Og jeg forstår egentlig godt at det ikke er fedt at ligge på der med benene i vejret når man er 5 år. Men der er lyset godt og jeg kan se hvad jeg laver.

Har du et forslag til enten at forebygge den rødme bedre, eller andet?

Hun kommer ikke i bad hver dag, og selvom hun gør, så bliver hun ikke ordentligt ren mellem skamlæberne. Af og til siger hun det svier eller klør i tissekonen, og så hjælper det altid at blive vasket lidt med kluden. Jeg vasker aldrig oppe i skeden, så jeg tror ikke jeg forstyrrer miljøet.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

9. maj 2023 | Opdragelse | 4 år, 9 mdr.

4 årig som ikke vil lege selv

Kære Helen Jeg skriver til dig, med en udfordring, som har stået på i flere...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!