Børnehaveskift - hvordan fortæller vi det?

29. januar 2019

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Børnehaveskift - hvordan fortæller vi det?

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar angående vores datters børnehaveskift. Da vi læste dit svar, kunne vi godt se, at vi nærmest selv havde givet svaret i vores brev. Men det var rart at blive bekræftet i vores mavefornemmelse 😊

Vi har takket ja til pladsen i den nye børnehave, hvor hun skal starte om en måned. I den forbindelse har vi endnu et spørgsmål. Hvordan og hvornår skal vi fortælle hende, at hun skal starte i en ny børnehave? Skal vi give hende en begrundelse og ...

Annonce

... i så fald hvad? Vi skal besøge børnehaven sammen med hende inden hun skal starte og vi har også valgt at holde nogle fridage i dagene frem til opstart. Men hvordan kan vi formidle det bedst muligt?

En pige fra børnehaven som hun kender godt skal flytte om 14 dage og vi har overvejet, at når vi fortæller hende om det også kan sige, at hun selv skal skifte børnehave? Men måske er det for meget information på én gang?

Vi håber, at du har nogle gode forslag.

Venlig hilsen
Forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.