Brev:
Børnehaveskift - hvordan fortæller vi det?
29. januar 2019
Alder:
3 år, 3 mdr.
Børnehaveskift - hvordan fortæller vi det?
Kære Helen.
Tusind tak for dit svar angående vores datters børnehaveskift. Da vi læste dit svar, kunne vi godt se, at vi nærmest selv havde givet svaret i vores brev. Men det var rart at blive bekræftet i vores mavefornemmelse 😊
Vi har takket ja til pladsen i den nye børnehave, hvor hun skal starte om en måned. I den forbindelse har vi endnu et spørgsmål. Hvordan og hvornår skal vi fortælle hende, at hun skal starte i en ny børnehave? Skal vi give hende en begrundelse og i så fald hvad? Vi skal besøge børnehaven sammen med hende inden hun skal starte og vi har også valgt at holde nogle fridage i dagene frem til opstart. Men hvordan kan vi formidle det bedst muligt?
En pige fra børnehaven som hun kender godt skal flytte om 14 dage og vi har overvejet, at når vi fortæller hende om det også kan sige, at hun selv skal skifte børnehave? Men måske er det for meget information på én gang?
Vi håber, at du har nogle gode forslag.
Venlig hilsen
Forældrene