Brev:
MME i grød og uld til børn med eksem
24. september 2018
Alder:
5 mdr.
MME i grød og uld til børn med eksem
Hej Helen,
Først vil jeg sige 1000 tak for svar på min tidligere henvendelse. Jeg skriver nu igen vedr min søn på 5,5 måned, men denne gang med to simple små spørgsmål ;-)
1. Jeg laver grød i mikroovn og gør sådan at jeg hælder ekstra vand i, så jeg kan bruge MME pulver. Min fremgangsmåde er som følger: majsmel med ekstra vand i microovnen, når det har været oppe og koge tager jeg det ud og tilsætter fedtstof og MME pulver. Mit spørgsmål er; jeg kommer jo så MME pulveret i grøden som er nærmest kogende og ikke de 40 grader som MME pulver normalt skal blandes i. Gør det noget at det kommer direkte i den meget varme grød eller skal jeg bruge en anden fremgangsmåde?
2. Vores dreng sparker konsekvent sin dyne af om natten. Det kan jeg læse herinde at mange andre babyer også gør, og at du derfor ofte anbefaler at man bruger uldnattøj. Jeg synes dog engang at have hørt noget med, at hvis man bruger uldtøj så skal man gøre det hele tiden for ellers ødelægger det deres naturlige temp. regulering. Er det noget sludder? Han døjer desuden meget med børneeksem, vil du så anbefale fx en blanding af uld og bambus?
På forhånd tak for svar :)
Med venlig hilsen
A´s mor