Flytte institution

11. juli 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Flytte institution

Hej Helen

Tak for dig og for jeg lige nu har muligheden for at skrive til dig! Det er sådan, at...
Helt kort ønsker min kæreste og jeg at flytte vores lille familie for en kort periode med det formål at spare penge sammen til at købe et hus, men vi tænker meget over, hvordan det vil være for vores ældste - så den længere version kommer her:

Vores søn på 26 måneder begyndte i dagpleje, da han var 9 måneder, korte dage, for jeg studerede. Min kæreste fik job og vi drømte også om at komme ud i naturen og "ned på jorden", så vi skiftede ham til en dagpleje da han var 11 måneder, hvor han trådte lige ind med træsko på og elskede det. Hun stoppede desværre og vi måtte flytte ham i den lokale vuggestue 20 måneder gammel (dette sendte jeg dig et brev om, for han var for første gang i sit liv ulykkelig og nøøøj hvor det tog hårdt på mig), men det varede 14 dage og nu elsker han stedet!

Han er sådan en dejlig dreng. Han er virkelig fremme i skoene, har ufattelig godt sprog og er alle dage blevet rost for sin motorik, venlighed og sprog og sikke en hukommelse. Han leger bedst med drengene der er 6 måneder ældre end ham både i familien og i vuggestuen. Præmie dreng uden lige og jeg var meget nervøs for at slide på hans robusthed ved skiftet.

Min kæreste er pædagog på en specialskole og jeg selv læser pædagogisk psykologi. Vi går meget op i vores børn og har desuden valgt at jeg tager min kandidat nu, så jeg har ekstra god tid, mens begge børn er små. Jeg er nu på barsel med lillesøster på 6 uger og skal først begynde mit ...

Annonce

... sidste studieår til september 2019. Det har åbnet op for at vi godt kunne tænke os at spare en masse penge op til at købe et hus. Vi vil flytte hjem til mine forældre i et år. Der er en masse fordele i det. Vi har lavet plus og minus lister :)

Det vil være et bedre barselsår for mig med familien tæt på og bedre byliv. Selvfølgelig også muligheden for faktisk at kunne købe et hus i en by, hvor vi gerne vil have vores børn vokser op. Vi har dvælet meget ved det i noget tid og det som har holdt os tilbage ind til nu, var, at vi ikke ville flytte vores søn ud af institution. Jeg er bange for, hvordan det vil slide på ham at skulle flytte institution, fordi det vil betyde ny vuggestue og herefter skift til børnehave for dernæst at flytte børnehave, når vi flytter om et år eller måske halvandet. Jeg synes, det er svært. Plus han blev storebror for knap 2 måneder siden og ville så skulle skifte her til oktober, hvis vi rykker.

Hvad tænker du Helen? Er det helt hul i hovedet og hvordan kan vi overveje noget, der indebærer så mange skift eller er det mere normalt end vi lige går og tror?

Jeg tænker selv, at jeg håber vores indstilling som forældre til det, vil smitte vores søn og det på den lange, livslange bane, vil være rigtig godt for os som familie. Vi føler os også priviligeret over at have muligheden og mine forældre vil stille deres hus til rådighed for os (de vil selv i den periode flytte ud i deres sommerhus, så vi har huset for os selv), så vi får en god start på familielivet i et hus og by vi gerne vil vokse op i.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder