Brev:
Fortsatte maveproblemer
19. marts 2018
Alder:
2 mdr.
Fortsatte maveproblemer
Kære Helen.
Jeg skrev for en måneds tid siden ang. lillebrors forstoppelse, og det er desværre stadig ikke bedre. Vi skiftede til Nan HA og giver lactulose. I starten fik han nok for lidt, men han blev for en uge siden vejet til 5220 gram, og han har siden fået 2x2,75 ml, men det har ingen effekt. Han har nu afføring hver eller hveranden dag, men kun fordi jeg sætter han op på armen og masserer hans anus, så snart han viser tegn på at presse. Og det er stadig meget fast, det der kommer ud. Det går an, men det har stået på i en måned og er jo ikke holdbart i længden.
Han skriger også frygteligt meget, og klatspiser pludseligt meget lidt (ofte kun 500 ml om dagen), hvor han før nemt slugte 7x160 i døgnet, men han tager stadig fint på. Når han ikke skriger, sover han, dvs. ofte omkring 18 timer, og stort set hele dagen i bæreselen. Han lader til at have svært ved at spise rigtigt af flasken. De første slurke går fint, men så kløjs han og ser ud, som om han drukner. Vi havde præcis samme problemer med storesøster (bortset fra forstoppelsen), og det kan skyldes, at begge har ekstremt kort læbebånd i overmunden, men det er ikke noget, man gør noget ved før langt senere i hverken Danmark eller Tyskland. Og tænker også, at han jo har kunnet drikke mere før.
Jeg vil derfor høre dig, om vi skal droppe eller øge lactulose? Og er der andet, du tænker, vi kan gøre for at hjælpe ham? Han er nu knap 11 uger, gestationsalder 8 uger.
På forhånd mange tak:)