Brev:
Mor rejse uden baby 6 måneder?
26. februar 2018
Alder:
4 mdr.
Mor rejse uden baby 6 måneder?
Hej Helen.
Jeg har brug for lidt objektiv sparring. Kort om mig; jeg er mor til to. Første barn var "nemt" forstået på den måde at han var tydelig i behov - amme, sove etc. Andet barn på nu 4 måneder har været lidt hårdere da der var den store at tage hensyn til og må erkende, at jeg var for stresset under amning og ikke havde roen omkring det, hvilket har gjort det svært. Jeg ammer dog stadig, men det har været en kamp. Supplerer nu en smule med flaske både MM og MME. Har heldigvis en mand der støtter op og vi er meget lige i vores forældreskab.
Jeg står nu i den situation, at jeg er invitereret på en "luksus"-weekend. Omstændigheder ikke så vigtige, men jeg vil sku være væk i to døgn og lidt til - til den tid er baby lidt over 6 måneder. Far og mormor bakker fuldt op og mener jeg skal tage afsted, vi ved jo hun kan tage flaske. De mener det vil være godt for mig at pleje mig selv lidt ;) min "mor-mave" er dog i tvivl.. er 6 måneder for lille til at mor kan være væk i lidt mere end to døgn? Så meget har jeg end ikke været væk fra min store. Hvis jeg tar afsted vil jeg medbringe brystpumpe og på den måde holde gang i produktion, men jeg er selvfølgelig bekymret for om hun så stadig vil ammes når jeg kommer hjem kva vores historik (modsat er jeg også i tvivl om hun stadig ammes der eftersom hun ikke har været en super-amme-baby) og hvad med min tilknytning til hende? Jeg er jo ikke i tvivl om, at hun vil være i gode hænder har blot brug for en ekstern holdning til at mor tager væk fra baby på 6 måneder i to døgn.
Med venlig hilsen
Mor til 2