Mor rejse uden baby 6 måneder?

26. februar 2018

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Mor rejse uden baby 6 måneder?

Hej Helen.

Jeg har brug for lidt objektiv sparring. Kort om mig; jeg er mor til to. Første barn var "nemt" forstået på den måde at han var tydelig i behov - amme, sove etc. Andet barn på nu 4 måneder har været lidt hårdere da der var den store at tage hensyn til og må erkende, at jeg var for stresset under amning og ikke havde roen omkring det, hvilket har gjort det svært. Jeg ammer dog stadig, men det har været en kamp. Supplerer nu en smule med flaske både MM og MME. Har heldigvis en mand der støtter op og vi er meget lige i vores forældreskab.

Jeg står nu i den situation, at jeg er invitereret på en "luksus"-weekend. Omstændigheder ikke så vigtige, men jeg vil sku være væk i to døgn og lidt til - til den tid er baby lidt over 6 måneder. Far og mormor bakker fuldt op ...

Annonce

... og mener jeg skal tage afsted, vi ved jo hun kan tage flaske. De mener det vil være godt for mig at pleje mig selv lidt ;) min "mor-mave" er dog i tvivl.. er 6 måneder for lille til at mor kan være væk i lidt mere end to døgn? Så meget har jeg end ikke været væk fra min store. Hvis jeg tar afsted vil jeg medbringe brystpumpe og på den måde holde gang i produktion, men jeg er selvfølgelig bekymret for om hun så stadig vil ammes når jeg kommer hjem kva vores historik (modsat er jeg også i tvivl om hun stadig ammes der eftersom hun ikke har været en super-amme-baby) og hvad med min tilknytning til hende? Jeg er jo ikke i tvivl om, at hun vil være i gode hænder har blot brug for en ekstern holdning til at mor tager væk fra baby på 6 måneder i to døgn.

Med venlig hilsen
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla