Brev:
Modermælkserstatning og afføring - 4 mdr.
23. juli 2017
Alder:
4 mdr.
Modermælkserstatning og afføring - 4 mdr.
Hej Helen
Min datter på 4 måneder er begyndt at få en fast 'aftenflaske' med 150 ml MME da hun tydeligt har efterspurgt lidt mere mælk end jeg har kunnet levere selv via amning. Jeg fuldammer ellers og min mælkemængde er blevet regulereret op men det var ikke nok, så derfor har vi indført denne aftenflaske. Dette virker rigtig fint. Jeg går ud fra det skyldes alderen og hendes krop efterspørger mere næring og hun virker desuden klar til opstart på grød osv, så det er fint.
Mit spørgsmål går på afføring. Da hun kun blev ammet havde hun afføring ca hver 3. dag. Nu kan jeg se at hun presser mere og prutter mere i løbet af dagen pga aftenflasken men der kommer stadig kun afføring hver 3. dag. Bør der være afføring hver dag når hun kun får en flaske pr døgn og resten er amning?
Med venlig hilsen
mor