Brev:
Pleje af hud
23. maj 2017
Alder:
6 mdr.
Pleje af hud
Hej Helen,
Min søn har nogle små knopper/prikker på kroppen, vi har været ved lægen og fået det tjekket og der er ikke noget der tyder på det er noget farligt, blot almindeligt udslet.
Jeg har selv eksem og er derfor meget opmærksom på ikke at bruge noget med parfume eller parabener i på min søn.
Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue hvor meget hans hud har brug for pleje. Han får 1-2 bad om ugen og i den forbindelse bruger jeg hverken olie, creme, sæbe eller andet, da jeg tænker det er unødvendigt.
Men bør jeg smøre hans krop med creme? Han har nogle enkelte tørre pletter, eksempelvis på anklerne. I vinterperioden har jeg givet dem en ren fedt creme fra apoteket og jeg har en almindelig fugtigheds junior creme fra apoteket, som jeg sagtens kan smøre med.
Med venlig hilsen
Kris