Pleje af hud

23. maj 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Pleje af hud

Hej Helen,

Min søn har nogle små knopper/prikker på kroppen, vi har været ved lægen og fået det tjekket og der er ikke noget der tyder på det er noget farligt, blot almindeligt udslet.

Jeg har selv eksem og er derfor meget opmærksom på ikke at bruge noget med parfume eller parabener i på min søn.

Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue hvor meget hans hud har brug for pleje. Han får 1-2 ...

Annonce

... bad om ugen og i den forbindelse bruger jeg hverken olie, creme, sæbe eller andet, da jeg tænker det er unødvendigt.

Men bør jeg smøre hans krop med creme? Han har nogle enkelte tørre pletter, eksempelvis på anklerne. I vinterperioden har jeg givet dem en ren fedt creme fra apoteket og jeg har en almindelig fugtigheds junior creme fra apoteket, som jeg sagtens kan smøre med.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor