Brev:
Stort suttebehov
23. maj 2017
Alder:
3 mdr.
Stort suttebehov
Hej Helen
Vores datter på 3,5 måned har et enormt stort suttebehov, og har haft det siden fødslen. Vi læste os til at man ikke burde give sut før barnet var 3 uger, så det rettede vi os efter (hvilket vi til tider godt kan fortryde) for nu kan vi stort set ikke få hende til at tage sut, hvilket ofte resulterer i at jeg bliver brugt som sut og at S så overspiser.
Hun er begyndt at sutte på fingre, både sine egne, men især vores andres! Jeg har ikke noget i mod at hun undersøger sine fingre og putter dem i munden, men jeg er bange for om hun vil begynde at sutte på tommel. (Eller en hvilken som helst anden finger i virkeligheden). Vi har prøvet at give hende en sut når hun sutter på sine fingre, men sutten bliver bare undersøgt, ikke suttet på. Så bliver den spyttet ud, og tilbage i munden ryger fingrene. Vi har prøvet alle de forskellige sutter vi har kunnet skaffe, og den eneste vi har kunnet få hende til at acceptere ind i mellem er dem fra Avent, så det er dem vi arbejder med lige nu. Vi prøver at introducere en nusekludsbamse til at give den trøst og tryghed som mange børn finder i sutten for at hun, i det mindste på sigt, vil kunne finde ro og tryghed andre steder end hos mig.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Christine