Brev:
Vuggestuestart og pasning
16. maj 2017
Alder:
10 mdr.
Vuggestuestart og pasning
Hej Helen,
Vores datter startede i vuggestue d. 8/5, og det går rigtig godt.
Inden hun startede - fra marts til maj - gik min mand hjemme med vores datter. I de to måneder havde de en fast aftale med farmor og bedstefar hver onsdag. De tog derud om formiddagen, hyggede lidt alle sammen, så gik min mand ned for at træne (var væk et par timer), kom tilbage og hyggede lidt alle sammen, og så kørte de enten hjem eller jeg kom derud efter arbejde. Samtidig er hun blevet passet af dem 3-5 timer i dagstimerne i weekenderne ca. 4 gange.
Inden de begyndte at passe hende var vi i sommerhus alle sammen i 3-4 dage og de har generelt været en stor del af hendes liv helt fra starten af. Hun har derfor et rigtig godt forhold til dem, og elsker at være sammen med dem (når vi kommer derhen vil hun straks over til dem).
Vi har holdt pause med de faste onsdage da hun startede indkøring i vuggestuen, for at sikre den bedst mulige indkøring. Planen er dog, at onsdag bliver en fast bedsteforældredag, hvor hun enten bliver passet af dem hele dagen, eller de henter hende tidligt.
Mit spørgsmål er - hvornår vil det være en god ide at genoptage/starte bedsteforældre-onsdag?
Min mand starter på arbejde igen på mandag (d. 22), så herfra starter den rigtige hverdag :)