Urolig baby - 2 mdr.

12. februar 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Urolig baby - 2 mdr.

Kære Helen.

Jeg skriver til dig da vores søn på snart 10 uger er konstant utilfreds og græder rigtig meget og utrøsteligt. Fødslen var hård- efter 2 timers pressen blev han blev forsøgt med sugekop 3 gange og det endte med et akut kejsersnit efter de havde skubbet ham op igen. Det viste sig at han stod skævt i bækkenet. Efter fødslen havde vi lidt startvanskeligheder med amning da vores søn havde brugt sine depoter under den hårde fødsel og skulle have sonde indtil min mælk løb til. I den periode var han meget desperat og aggressiv når han skulle have mad. I dag ammer jeg ham og han tager fint på.

Han er irriteret og utilfreds i ca. 80% af sin vågentid og græder utrøsteligt. Nogle gange hjælper det hvis vi vugger ham i armen eller ”hopper” med ham. Han vil ingenting mere og er irriteret over alt. Han skriger i autostolen, barnevognen, viklen, når han ligger på en af os, i favnen osv. Dette var dog ikke et problem de første 3 uger.

Vi har været til kiropraktor og han havde en låsning i nakken som der skulle være styr på nu. Derudover har vi været til zoneterapi dog uden effekt. Vi har også været til kranio sakral terapi, hvor det viste sig at han havde spændinger i ryggen og en skæv kæbe og det skulle der være rettet op på nu - vi har bare ikke mærket en effekt på hans humør.
Han er blevet tjekket af børnelæger flere gange der ikke har fundet noget usædvanligt.
Han er ekstremt urolig og umulig at få til at sove både dag og nat. Vi fornemmer han har lidt mavekneb og luft i maven (vi bøvser ham efter hver amning, dog ikke altid med held). Han spræller ofte med arme og ben og spænder som en flitsbue når han er ked af det.

Han har altid været dårlig til at sove (på nær de 2-3 første uger) og sover meget lidt og er ekstremt lydfølsom og vågner ved den mindste lyd. Om dagen sover han i stuen i sin slyngevugge. Nogle gange lykkedes det at få ham puttet i barnevognen men det er ikke med hans gode vilje og det er en kamp hver gang. Når han ligger i barnevognen bliver han urolig og ked af det og når vi tager ham op holder han op med at græde med det samme.

Vi gentager dette mange gange indtil han til sidst bliver træt og sover men desværre vågner han hurtigt ...

Annonce

... igen.

Vi vil rigtig gerne hvis han bliver glad for sin barnevogn, da jeg kan komme mere ud og når vi får lidt mere faste rutiner så håber jeg også at han kan sove sine lure i den.
Vi har forsøgt at putte ham i barnevognen i vores kælder så han kan vænne sig mere til den, men han vågner efter 10 min. og er meget svær at få til at sove igen.

Til nat bliver han puttet i en bedside seng og i løbet af natten når han bliver ammet putter jeg ham ved siden af mig med sin egen dyne og god plads omkring sig. Vi putter ham ca. Kl. 20 med et fast putteritual og vi står op igen ca. Kl. 6. Han har rigtig mange opvågninger om natten (nogle nætter hver 30. min.) og bliver meget urolig. Han græder dog ikke så meget som om dagen men er stadigvæk meget svær at få til at sove.

Vi forsøger altid at putte ham når han viser de første træthedstegn, hvilket som regel er efter en god times tid med amning, puslen, pludren og leg/gymnastik. Herefter har han svært ved at falde i søvn og vi skal hele tiden være over slyngevuggen i dagstimerne for at holde ham i søvnen og ofte bliver det ikke til mere end 20 min søvn ad gangen (nogle dage lykkedes det dog at få ham til at sove 2 timer ved konstant at holde ham i søvnen og vugge ved den mindste bevægelse). Vi har forsøgt at putte ham tidligere og senere når han er ekstremt træt men ingen af delene fungerer.

Vi har en fornemmelse af at han måske har skjult refluks, da han ofte synker og vågner ved det - han græder dog ikke ved det. Vi har eleveret hans seng og pusleplads da vi har indtrykket af at han ikke er glad for at ligge fladt på ryggen.

Vi har prøvet alt synes jeg, dog uden effekt. Stop med d dråber, mælkesyrebakterier, behandlinger, mavemassage, svøb for at få ham til at sove mere roligt, musik med hvid støj, sukkervand.

Jeg føler mig ekstremt låst herhjemme da han hverken vil i autostol eller barnevogn og hvis vi har gæster larmer det for meget så han ikke får sovet. Desuden er jeg bundet til sofaen for at ”overvåge” slyngevuggen i dagstimerne for at han får sovet mest mulig.

Jeg håber du kan hjælpe.

Vi er ved at være ret frustreret over at han er så irriteret og tænker meget på hvad vi kan gøre for ham.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2