Brev:
Mange konflikter og kede af det børn
31. januar 2017
Alder:
2 år, 9 mdr.
Mange konflikter og kede af det børn
Kære Helen
Nu må vi igen bede om dine tanker angående et par udfordringer i vores hverdag... vi har mange gange før haft glæde af dem, så nu spørger vi igen :)
Vi har et sæt fuldstændig fantastiske tvillinger (dreng/pige) på 2 år og 9 mdr. De er alderssvarende og mere til ;) på flere områder og det er vi selvfølgelig meget glade for. De blev født til termin men havde refluks de første to år af deres liv - det var hårdt!!
Nu er det sådan, at vi for tiden kæmper med børn, som er meget kede af det, når de kommer fra vuggestue - det er som om de lige skal afreagerer - det tager ca 20 min hvor jeg sidder og krammer to meget kede af det børn. Herefter går det nogenlunde, men man skal godt nok passe på hvad man gør og siger!!
Vi har haft en samtale med vuggestuen, da der har været meget uro i personalegruppen på deres stue og vi syntes bestemt ikke at der har været plads til de store børn på stuen - de bliver meget overladt til sig selv. Nu er det sådan, at vi efterhånden har påpeget så meget i vuggestuen at vi ikke "tør" sige mere... men jeg har meget indeni endnu... hvad gør man lige med det? Vi kan nemlig mærke på pædagogerne, at de virker trætte af os og vores krav. Vi har altid sagt tingene meget anerkendende og med varme, og vi holder faktisk meget af de mennesker, som passer vores børn, vi har stor respekt for dem. Men samtidig føler vi ikke, at de store børn bliver mødt...
Derudover kæmper vi lidt med vores datter, som bliver dybt ulykkelig hvis vi fx siger til hende, at hun ikke må smække med skabslågerne eller andre ting. Det har hun ikke altid gjort, men hun virker meget blød for tiden og vil helst ikke i vuggestue - det kan vel hænge sammen? Vi vil bare så nødig at hun bliver ramt på selvværdet, kan vi gøre noget for at "bygge hende op igen" indeni? Eller er det normalt for alderen?
Mange spørgsmål og håber du kan finde hoved og hale i det og forstå kernen...
De aller bedste hilsner
Mor til de dejligste