Brug af sut - 2 år

28. januar 2017

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Brug af sut - 2 år

Kære Helen

Skriver vedr. min dreng som snart bliver 2 år.

De sidste par måneder er han begyndt at ville have sin sut hele tiden og i de sidste par uger nu også sin nusseklud/bamse. Normalt har han kun brugt sin sut om når han skulle sove og når han var rigtig ked af det. Og nussekluden kun når han sov. Nu efterspørger han sin og ofte også sin nusseklud hele tiden, og hvis vi nægter ham den bliver ham virkelig ked af det og så giver vi efter.

Han har en lillesøster på nu 6 mdr og han er også begyndt at slå ud efter hende noget mere - men samtidig kan han også være kærlig overfor hende, hvor han giver hende sutten og hendes legetøj eller ...

Annonce

... vil give hende en krammer.

Det skal måske nævnes, at han har været en del syg de sidste par måneder. I de perioder har han selvfølgelig fået lov til at have sutten så meget han ville. Kan det være derfor at han gerne vil have den hele tiden nu, eller er han et sted i sin udvikling, hvor det er naturligt at han efterspørger den mere?

Vi er i tvivl om vi skal lade ham få dem har gang han efterspørger den. Hvad tænker du ?

Der er ikke sket andre store forandringer i hans liv udover at han blev storebror for 6 mdr siden, som selvfølgelig var en stor forandring.

Vi ser frem til dit svar

Med venlig hilsen
moren til pseudotvillinger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.