Brev:
Indkøring i børnehave
19. januar 2017
Alder:
2 år, 11 mdr.
Indkøring i børnehave
Kære Helen,
Jeg har lige endnu et par spørgsmål. :)
Til marts skal min pige starte i børnehave, og jeg vil gerne høre dig om du kan komme med gode råd til en god indkøring.
Det jeg for det meste kan læse mig til er at vi ikke samtidig skal indføre nye regler, droppe ble, sut eller lignende. Men jeg tænker mere ift. om jeg skal blive der med hende lidt, korte dage osv.
Jeg er stadig på barsel med lillebror, og har bedsteforældre der vil hjælpe til med at se efter ham hvis det skulle være nødvendigt. Jeg vil bare gerne give min pige den bedste start. :)
Hun går i dagpleje nu, så det er jo en lille flok. Børnehaven er opbygget sådan at der ikke er stuer. De spiser sammen i små grupper (som har eget lille rum) efter alder, men derudover er der 'fri leg'. En smule kaotisk synes jeg godt det kan virke, men jeg stoler nu på at konceptet fungerer siden de bliver ved med at drive biksen sådan. :) MEN jeg tænker måske også at det kan gøre overgangen lidt overvældende. Min pige kender hvad jeg ved af i hvert fald en god håndfuld børn i børnehaven som er startet for nylig, så det håber jeg er med til at gøre det lidt lettere.
Men altså, optimal indkøring, hvordan vil dit bud på det se ud?
Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
Rikke