Indkøring i børnehave

19. januar 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Indkøring i børnehave

Kære Helen,

Jeg har lige endnu et par spørgsmål. :)

Til marts skal min pige starte i børnehave, og jeg vil gerne høre dig om du kan komme med gode råd til en god indkøring.

Det jeg for det meste kan læse mig til er at vi ikke samtidig skal indføre nye regler, droppe ble, sut eller lignende. Men jeg tænker mere ift. om jeg skal blive der med hende lidt, korte dage osv.

Jeg er stadig på barsel med lillebror, og har bedsteforældre der vil hjælpe til med at se efter ham hvis det skulle være nødvendigt. Jeg vil bare gerne give min pige den bedste start. :)

Hun går i dagpleje nu, så det er jo en lille flok. Børnehaven ...

Annonce

... er opbygget sådan at der ikke er stuer. De spiser sammen i små grupper (som har eget lille rum) efter alder, men derudover er der 'fri leg'. En smule kaotisk synes jeg godt det kan virke, men jeg stoler nu på at konceptet fungerer siden de bliver ved med at drive biksen sådan. :) MEN jeg tænker måske også at det kan gøre overgangen lidt overvældende. Min pige kender hvad jeg ved af i hvert fald en god håndfuld børn i børnehaven som er startet for nylig, så det håber jeg er med til at gøre det lidt lettere.

Men altså, optimal indkøring, hvordan vil dit bud på det se ud?

Glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland