Meget krævende baby - 2

1. januar 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Meget krævende baby - 2

Kære Helen

Tak for dit svar. Jeg vil starte med at sige, at i forhold til min efterfødselsreaktion, så har jeg styr på den og får hjælp ved at tale med en psykoterapeut fra Gaia instituttet og både min mand og familie ved også hvordan jeg har haft og har det og hjælper gerne.

Jeg har bare rigtig meget brug for nogen råd til min datter. Jeg har spurgt min mand hvordan han ser hende, da han har været hjemme her mellem jul og nytår, og han ser hende også som en kæmpe mundfuld og siger selv at han også ville blive helt skør i hovedet af at gå hjemme med hende. Hun brokker sig eller græder i alle hendes vågne timer stort set. Selv mad fungerer ikke og hun vil faktisk kun have mad om morgenen og bliver for det meste rigtig gal de første 10-15 min og så kan vi være heldig at hun begynder at spise. Og for det meste er det kun grød jeg får i hende. Jeg ...

Annonce

... har forsøgt alt med grøntsager men hun nægter det.

Hun sover lige nu kun 2 lure om dagen og allerhøjst samlet 3 timer om dagen. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle få hende til at sove mere, da hun altid vågner og pludrer men efter måske 15-30 min så er hun pylret igen og så gælder det bare om at få tiden til at gå.

Jeg ville gerne lave motoriske aktiviteter med hende men hun vil ikke. Ligge på gulvet mens jeg synger virker heller ikke. Stå på skødet heller ikke. Hun kan ikke trille og vil ikke ligge længe på maven. Hun kan sidde med rank ryg men mangler lidt balance men også der bliver hun sur.

Det er rigtig hårdt bare at skulle have tiden til at gå og det er stort set umuligt at være alene bare kortvarigt med begge børnene.

Vi er begge fuldstændig på bar bund og kede af at det skal være sådan.

Så har du nogen forslag ift. min datter?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.