Jeg vil have barn nummer 3, og det vil min mand ikke

6. juli 2016

Kategori:
Alder:
2 år

Jeg vil have barn nummer 3, og det vil min mand ikke

Kære Helen,

Jeg har flere gange brugt din brevkasse da mine piger var små, men nu har jeg selv brug for at dele mine egne tanker med dig og håber du kan dele lidt af dine tanker med mig.

Jeg er 32 år og lever lykkeligt sammen med min mand på 38 og vores to piger på 2 og 4 år. Vi har et godt liv, et skønt sexliv og en god balance mellem arbejds- og familieliv. Vores to piger er nemme forstået på den måde at de sover godt om natten, sjældent er syge og vi har et god hjælp fra alle bedsteforældrene der gerne passer. Jeg har haft u-komplicerede graviditeter, fødsler og ammeforløb.

Vores dilemma er, at jeg gerne vil have barn nummer tre, mens min mand overhovedet ...

Annonce

... ikke har lyst til flere børn og heller ikke tror han vil få det på et senere tidspunkt. Jeg har været ulykkelig og grædt, men nu føler jeg nærmest ingenting - tomhed. Det har skabt en kløft imellem os - vi snakker mindre, griner mindre og rører mindre. Vi har snakket om det flere gange men vi er så langt fra hinanden i vores ønsker og behov. Jeg er selv vokset op som enebarn og har altid ønsker mig en stor familie (med det mener jeg tre børn). Min mand har en lillebror med god kontakt selvom han bor i udlandet.

Vi ved ikke hvad vi skal gøre for at komme videre. Skal vi mon snakke med en professionel? Vil du dele lidt af dine tanker med os?

Mange hilsner
De fortvivlede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.