Brev:
Jeg vil have barn nummer 3, og det vil min mand ikke
6. juli 2016
Alder:
2 år
Jeg vil have barn nummer 3, og det vil min mand ikke
Kære Helen,
Jeg har flere gange brugt din brevkasse da mine piger var små, men nu har jeg selv brug for at dele mine egne tanker med dig og håber du kan dele lidt af dine tanker med mig.
Jeg er 32 år og lever lykkeligt sammen med min mand på 38 og vores to piger på 2 og 4 år. Vi har et godt liv, et skønt sexliv og en god balance mellem arbejds- og familieliv. Vores to piger er nemme forstået på den måde at de sover godt om natten, sjældent er syge og vi har et god hjælp fra alle bedsteforældrene der gerne passer. Jeg har haft u-komplicerede graviditeter, fødsler og ammeforløb.
Vores dilemma er, at jeg gerne vil have barn nummer tre, mens min mand overhovedet ikke har lyst til flere børn og heller ikke tror han vil få det på et senere tidspunkt. Jeg har været ulykkelig og grædt, men nu føler jeg nærmest ingenting - tomhed. Det har skabt en kløft imellem os - vi snakker mindre, griner mindre og rører mindre. Vi har snakket om det flere gange men vi er så langt fra hinanden i vores ønsker og behov. Jeg er selv vokset op som enebarn og har altid ønsker mig en stor familie (med det mener jeg tre børn). Min mand har en lillebror med god kontakt selvom han bor i udlandet.
Vi ved ikke hvad vi skal gøre for at komme videre. Skal vi mon snakke med en professionel? Vil du dele lidt af dine tanker med os?
Mange hilsner
De fortvivlede