Brev:
Dagsplan, mad, gåvogn mv.
3. maj 2016
Alder:
9 mdr.
Dagsplan, mad, gåvogn mv.
Hej Helen
Jeg har en baby på snart 9 mdr d.13 næste måned. Sidst jeg vejet ham var han 9400 kg. Jeg følger din bog og de daglige rutiner.
En dag ser sådan ud:
05 – 06: får en flaske på 150 ml og sover videre.
08: får havregryn
09.30: mellem måltid af en halv bolle med ost og smør og en halv til en hel banan. Sover kl 10 nogen gange 10.30 andre gange 11.
12 – 13: får frokost bestående af kylling fisk eller kød med grøntsager og enten ris eller pasta. Andre gange hvis jeg ikke lige når at lave så får han en halv bolle med fiskpålæg og grøntsager.
14.30: får sin flaske på 150 ml og sover sit andet lur.
17 -18: vågner får en mellemtid bestående af en banan og ostehaps.
19: får aftensmad kylling kød eller fisk og grøntsager og enten ris eller pasta.
20 – 21: får sin flaske på 150 ml børster tænder og sover.
Det er sådan en dag ser ud med Elias. Nogengange efter han bliver puttet kl 20 sover han til kl 07 og så får han sin havregryn og derfor får han ikke sin seng flaske eller morgen flaske.
Nogengange får han kun 2 flasker da han sover natten ud. Andre gange kan han godt vågne kl 3 og får sin seng flaske og sover videre til 7.30. Er det normalt han på en dag kun får 2 flasker på 150 ml?
En anden ting er at han afviser havregryn. Han er vist blevet træt af det. Og øllebrød. Er der andre alternativer?
Jeg har ikke indført godnat grød endnu da jeg føler der for kort tid fra hans anden mellemmåltid og aftensmad og flasken. Hvordan kan jeg gøre det og er det overhovedet nødvendigt hvis han får nok i løbet af dagen og sover om natten?
Han er også begyndt at blive hidsig hvis jeg giver ham noget også tager det fra ham fx hans ske som han bider i . Han er også begyndt at vil have sin far meget. Er det også normalt?
Han kravler ikke frem, men når jeg ligger ham på maven kravler han baglæns.
Jeg vil gerne købe ham en gåvogn. Men har hørt at den skulle være dårlig for hans rygrad og hvorfor skulle man få børn til at gå før tid. Men det vil være en stort hjælp for mig for han vil ikke kravle og han bliver irriteret og han kan heller ikke lide at sidde længe i sin højstol.
Med venlig hilsen
Saher