Dagsplan, mad, gåvogn mv.

3. maj 2016

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Dagsplan, mad, gåvogn mv.

Hej Helen

Jeg har en baby på snart 9 mdr d.13 næste måned. Sidst jeg vejet ham var han 9400 kg. Jeg følger din bog og de daglige rutiner.

En dag ser sådan ud:

05 – 06: får en flaske på 150 ml og sover videre.
08: får havregryn
09.30: mellem måltid af en halv bolle med ost og smør og en halv til en hel banan. Sover kl 10 nogen gange 10.30 andre gange 11.
12 – 13: får frokost bestående af kylling fisk eller kød med grøntsager og enten ris eller pasta. Andre gange hvis jeg ikke lige når at lave så får han en halv bolle med fiskpålæg og grøntsager.
14.30: får sin flaske på 150 ml og sover sit andet lur.
17 -18: vågner får en mellemtid bestående af en banan og ostehaps.
19: får aftensmad kylling kød eller fisk og grøntsager og enten ris eller pasta.
20 – 21: får sin flaske på 150 ml børster tænder og sover.

Det er sådan en dag ser ud med Elias. Nogengange efter han bliver puttet kl 20 sover han til kl 07 og så får han sin havregryn og derfor får han ikke sin seng flaske eller morgen flaske.

Nogengange får han kun 2 flasker da han sover natten ud. ...

Annonce

... Andre gange kan han godt vågne kl 3 og får sin seng flaske og sover videre til 7.30. Er det normalt han på en dag kun får 2 flasker på 150 ml?

En anden ting er at han afviser havregryn. Han er vist blevet træt af det. Og øllebrød. Er der andre alternativer?

Jeg har ikke indført godnat grød endnu da jeg føler der for kort tid fra hans anden mellemmåltid og aftensmad og flasken. Hvordan kan jeg gøre det og er det overhovedet nødvendigt hvis han får nok i løbet af dagen og sover om natten?

Han er også begyndt at blive hidsig hvis jeg giver ham noget også tager det fra ham fx hans ske som han bider i . Han er også begyndt at vil have sin far meget. Er det også normalt?

Han kravler ikke frem, men når jeg ligger ham på maven kravler han baglæns.

Jeg vil gerne købe ham en gåvogn. Men har hørt at den skulle være dårlig for hans rygrad og hvorfor skulle man få børn til at gå før tid. Men det vil være en stort hjælp for mig for han vil ikke kravle og han bliver irriteret og han kan heller ikke lide at sidde længe i sin højstol.

Med venlig hilsen
Saher

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor