Brev:
Spytter når hun spiser mv.
29. juni 2015
Alder:
8 mdr.
Spytter når hun spiser mv.
Hej Helen.
Vores datter er nu 8 mdr. Jeg har lige nogle spørgsmål :)
1. Når hun spiser grød og mos, så spytter hun sådan og laver pruttelyde med mad i munden. Det resulterer i at den som giver hende mad er smurt ind og det er alle vegne. Jeg er meget i tvivl om det er en del af hendes udvikling eller om hun skal have at vide, at hun ikke må gøre det. Det er lidt svært at gribe an, da jeg ikke vil skræmme hende fra at spise sin mad.
2. Hun skal jo til at have rugbrød, hvordan skal jeg starte op på det? Hun kan vel ikke spise sig mæt i rugrød til frokost med det samme? Hun er vant til at få grøntsagsmos med kød el. Fisk til frokost. Og hvad er godt at komme på og skal der smør på?
3. Hun har været forkølet i over en uge nu, men det er uden feber og lægen sagde der ikke var noget på lunger og øre. Men hun har så meget snot, det løber ned i hendes mund hele tiden. Og så bliver hun ked af det fordi hun ikke kan lide når vi tørre hende om næsen. Er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende eller få det til at forsvinde?
4. Hvis der bliver rigrig varmt, kan hun så stadig stå ude i barnevogn og sove og hvad skal hun så have på af tøj/overtøj?
5. Sidste spørgsmål :)
Vi skal til København i sommerferien og besøge noget familie og vi bor i Aalborg. Kan vi godt køre med hende så længe og har du måske nogen råd til at gøre køreturen mindre lang for hende?
Med venlig hilsen
Maries mor