Brev:
Søn vil ikke i dagpleje
8. januar 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Søn vil ikke i dagpleje
Hej Helen,
Vores søn på 2½ år vil ikke i dagpleje mere, og jeg ved ikke "hvor alvorligt" jeg skal tage det.
I et par mdr. inden jul har han hver gang vi er kørt hjemme fra sagt: mig ikke ned til X. Når vi har afleveret den store i skole, spørger han spurgt om vi skal hjem nu. Når vi kommer ned til dagplejen går han noget modvilligt ned til hendes dør, men vil ikke gå ind. Jeg bliver så nød til at bære ham. Han græder ikke voldsomt når jeg går, og jeg prøver ikke at gøre noget stort nummer ud af det. Har ikke travlt, når jeg giver ham til dagplejemoderen og hyggesnakker lidt med hende inden jeg går. Men uden at det tager for lang tid :-).
Jeg gør ikke noget stor nr. ud af det og prøver at finde de gode ting frem når han ytrer sig over at han ikke vil derned. Tror du at ham og ham er kommet, og skal I lege med biler i dag etc. Når vi kører hjemmefra i weekenderne er det første han siger: Ikke ned til X vel ?.
I går da vi kørte hjem fra dagplejen og vi snakkede om alle de ting vi så på vejen hjem, sagde han lige pludselig: X ikke sød ved mig. Mig ikke ned til X mere. Pyha det var svært at høre.
Jeg har snakket med dagplejemoderen her til morgen, men hun mener ikke at der er sket noget, og hun spurgte ham om hun var sød ved ham, og det sagde han nej til:-(. Hun siger at han virker glad og spiser fint i løbet af dagen.
Han skal starte i børnehave om ca. 3 mdr, og jeg synes jo at 3 mdr. kan være meget lang tid for sådan en lille gut, hvis han bare er ked af at være der.
Jeg ved simpelthen ikke om jeg lægger for meget i det han siger, eller om jeg skal tage det alvorligt.
Hvad kan vi gøre ?.
Med venlig hilsen
Rikke