Søn vil ikke i dagpleje

8. januar 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Søn vil ikke i dagpleje

Hej Helen,

Vores søn på 2½ år vil ikke i dagpleje mere, og jeg ved ikke "hvor alvorligt" jeg skal tage det.

I et par mdr. inden jul har han hver gang vi er kørt hjemme fra sagt: mig ikke ned til X. Når vi har afleveret den store i skole, spørger han spurgt om vi skal hjem nu. Når vi kommer ned til dagplejen går han noget modvilligt ned til hendes dør, men vil ikke gå ind. Jeg bliver så nød til at bære ham. Han græder ikke voldsomt når jeg går, og jeg prøver ikke at gøre noget stort nummer ud af det. Har ikke travlt, når jeg giver ham til dagplejemoderen og hyggesnakker lidt med hende inden jeg går. Men uden at det tager for lang tid :-).

Jeg gør ikke noget stor nr. ud af det og prøver at finde de gode ting frem når han ytrer sig over at han ikke vil derned. Tror du at ham og ham er kommet, og skal I lege med ...

Annonce

... biler i dag etc. Når vi kører hjemmefra i weekenderne er det første han siger: Ikke ned til X vel ?.

I går da vi kørte hjem fra dagplejen og vi snakkede om alle de ting vi så på vejen hjem, sagde han lige pludselig: X ikke sød ved mig. Mig ikke ned til X mere. Pyha det var svært at høre.

Jeg har snakket med dagplejemoderen her til morgen, men hun mener ikke at der er sket noget, og hun spurgte ham om hun var sød ved ham, og det sagde han nej til:-(. Hun siger at han virker glad og spiser fint i løbet af dagen.

Han skal starte i børnehave om ca. 3 mdr, og jeg synes jo at 3 mdr. kan være meget lang tid for sådan en lille gut, hvis han bare er ked af at være der.

Jeg ved simpelthen ikke om jeg lægger for meget i det han siger, eller om jeg skal tage det alvorligt.

Hvad kan vi gøre ?.

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge