Diverse spørgsmål om mad, søvn, creme, gåsele mv.

15. april 2013

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Diverse spørgsmål om mad, søvn, creme, gåsele mv.

Hej Helen!

Allerførst, tusind tak for dit sidste svar ang. vores ørebarn. Vi skal til kontrol her den 17, så må vi se hvad de siger.

Jeg ved ikke eftersom vores søn har fået dræn i sidst i Januar om det stadig er ørene der gør at han ikke sover igennem. Er der stadig mange børn der vågner mange gange når de er 16 mdr.? 2 gange har han sovet igennem siden han blev født.
Han havde lige 2 nætter i forrige uge hvor han sov fra 20.30-04.00 og fra 20.00-04.45 dog med en kort opvågning kl. 24 den sidste nat.
Han vågner tit 2-5 gange.

I nat vågnede han f.eks kl. 22.30 da vi gik i seng, igen 0.45 og 1.50 og så kl. 6. Og op. Sådan ser en typisk nat ud, dog som regel vågner han ved 3-4 tiden også og kommer med ind i soveværelset, hvor han godt kan rode rundt en times tid inden jeg føler han sover ordentlig igen.

Lidt spørgsmål om mad også. :-)

Jeg har været lidt tilbageholden med mad med skræl og skind på. Han har altid været en slugehals, så har været lidt nervøs for disse ting. Men han burde vel kunne spise skræl på tomater og vindruer nu. Hvad med peberfrugt. Og skind på pølser eller ??? Altså har faktisk prøvet med tomater og vindruer, det gik ok, men han sluger der hurtigt inden for meget tyggen. Peberfrugt fik han lidt i den gale hals. Æble er jeg helt panisk overfor!!! :-)

Ang. Aftensmad så spiser han næsten ingenting! Det ...

Annonce

... kan svinge fra 3 ærter kun til 5 gulerodsstave, eller 4 små stykker pølse. Han afviser alt kød pånær pølse engang i mellem. Og det eneste tidspunkt han virkelig spiser, er når vi får pasta og kødsauce. Det kan være op til 3 portioner, men det kan vi jo ikke få hver dag :-)

Skal lige høre med hans morgenmad! da han blev et år stoppede jeg med at putte MME i hans havregrød om morgen, men erstattede det med sødmælk. Kan jeg godt nu bare lave det på vand. Bruger ikke sødmælk nu, men minimælk.?

Har til sidst lidt forskellige spørgsmål.

Har lige for en uge siden givet ham en tynd baby pude at sove på, er det for tidligt?

Hans små kinder bliver meget ru og ligner gammel hud, især når han har været ude sammen med dagplejeren. Har sagt at hun skal smører det i noget creme uden vand i, som jeg har sendt med ham, er det ikke det man kan gøre?

Vi tager til kreta her midt i maj :-) var der også i oktober, der kunne han kun kravle. Hvad er din mening om en gåsele, bare nogle gange i den uge. Vi skal bo på det samme hotel, så ved at der kun er 3 meter fra værelset til poolen og heller ikke langt fra restauranten til poolen. Jeg ved bare med den alder og hver gang vi siger nej, så er det først sjovt, at løbe fra os hele tiden. Så overvejer at købe en til turen.

Håber du kan svare på alle mine blandede spørgsmål.

Mange hilsner fra
Mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.