Brev:
Diverse spørgsmål om mad, søvn, creme, gåsele mv.
15. april 2013
Alder:
16 mdr.
Diverse spørgsmål om mad, søvn, creme, gåsele mv.
Hej Helen!
Allerførst, tusind tak for dit sidste svar ang. vores ørebarn. Vi skal til kontrol her den 17, så må vi se hvad de siger.
Jeg ved ikke eftersom vores søn har fået dræn i sidst i Januar om det stadig er ørene der gør at han ikke sover igennem. Er der stadig mange børn der vågner mange gange når de er 16 mdr.? 2 gange har han sovet igennem siden han blev født.
Han havde lige 2 nætter i forrige uge hvor han sov fra 20.30-04.00 og fra 20.00-04.45 dog med en kort opvågning kl. 24 den sidste nat.
Han vågner tit 2-5 gange.
I nat vågnede han f.eks kl. 22.30 da vi gik i seng, igen 0.45 og 1.50 og så kl. 6. Og op. Sådan ser en typisk nat ud, dog som regel vågner han ved 3-4 tiden også og kommer med ind i soveværelset, hvor han godt kan rode rundt en times tid inden jeg føler han sover ordentlig igen.
Lidt spørgsmål om mad også. :-)
Jeg har været lidt tilbageholden med mad med skræl og skind på. Han har altid været en slugehals, så har været lidt nervøs for disse ting. Men han burde vel kunne spise skræl på tomater og vindruer nu. Hvad med peberfrugt. Og skind på pølser eller ??? Altså har faktisk prøvet med tomater og vindruer, det gik ok, men han sluger der hurtigt inden for meget tyggen. Peberfrugt fik han lidt i den gale hals. Æble er jeg helt panisk overfor!!! :-)
Ang. Aftensmad så spiser han næsten ingenting! Det kan svinge fra 3 ærter kun til 5 gulerodsstave, eller 4 små stykker pølse. Han afviser alt kød pånær pølse engang i mellem. Og det eneste tidspunkt han virkelig spiser, er når vi får pasta og kødsauce. Det kan være op til 3 portioner, men det kan vi jo ikke få hver dag :-)
Skal lige høre med hans morgenmad! da han blev et år stoppede jeg med at putte MME i hans havregrød om morgen, men erstattede det med sødmælk. Kan jeg godt nu bare lave det på vand. Bruger ikke sødmælk nu, men minimælk.?
Har til sidst lidt forskellige spørgsmål.
Har lige for en uge siden givet ham en tynd baby pude at sove på, er det for tidligt?
Hans små kinder bliver meget ru og ligner gammel hud, især når han har været ude sammen med dagplejeren. Har sagt at hun skal smører det i noget creme uden vand i, som jeg har sendt med ham, er det ikke det man kan gøre?
Vi tager til kreta her midt i maj :-) var der også i oktober, der kunne han kun kravle. Hvad er din mening om en gåsele, bare nogle gange i den uge. Vi skal bo på det samme hotel, så ved at der kun er 3 meter fra værelset til poolen og heller ikke langt fra restauranten til poolen. Jeg ved bare med den alder og hver gang vi siger nej, så er det først sjovt, at løbe fra os hele tiden. Så overvejer at købe en til turen.
Håber du kan svare på alle mine blandede spørgsmål.
Mange hilsner fra
Mor.