Tandbørstning og skæren tænder

24. januar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Tandbørstning og skæren tænder

Kære Helen.

Lige 2 spørgsmål mere i rækken ;-)

Vores datter er begyndt at skære tænder - hun har jo kun 4 - 2 oppe og 2 nede... Men alligevel formår hun at skære dem mod hinanden, så det næsten lyder som om de finder på at smuldre... Det er kun kortvarigt - og de sidste par dage, men det lyder bare ikke rart...

Er der mon noget vi kan/bør gøre...!?

Og det andet er tandbørstningen... Som vi rigtig gerne vil klare uden at holde hende fast...! MEN - nogle dage får vi ok lov - og andre dage gider hun ikke... Ofte bider hun i tandbørsten - men ...

Annonce

... det er mere, når hun bliver ked af det/protesterer med skrig og drejer hovedet, at vi bliver i tvivl om, hvad der er smartest...

Hun skal jo ha' børstet sine tænder ordentligt - men vi har hele tiden tænkt, at det her i starten er fint, at hun bare vænner sig til tandbørsten og bliver tryg ved den... Men min sundhedsplejerske siger, at det er mere synd for hende, at ende med huller i tænderne end at vi holder hende kortvarigt og "tvinger" hende...

Hvad er din erfaring...!? Og hvordan anbefaler du, at vi griber det an...!?

Med venlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder