Brev:
Tyndt og tjavset hår
3. marts 2012
Alder:
4 år, 9 mdr.
Tyndt og tjavset hår
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da min datter har meget tyndt og tjavset hår, der næsten ikke vokser.
Hun bliver snart 5 år, og hun har faktisk altid haft meget tyndt hår. Hun er nu kommet i en alder, hvor hun spørger mig om, hvornår hun får langt hår som de andre piger i børnehaven.
Desuden tog hendes lillebror i kådhed fat i hende den anden dag og kom til at rive en hel tot hår af hende, uden det tilsyneladende gjorde særlig ondt.
Det fik mig til at tænke på, om hun mon mangler nogle vitaminer, mineraler eller noget helt tredje, hvilket gør, at hendes hårvækst er i ubalance?
Hun spiser en meget varieret kost og elsker al slags mad, og hun får også jævnligt børnevitaminpiller.
Jeg håber, du kan give et bud på en mulig løsning.
På forhånd mange tak!
Med venlig hilsen
Birgitte