Brev:
Madplan og vinter
21. september 2010
Alder:
8 mdr.
Madplan og vinter
Hej,
Jeg har længe kigget herinde og fået svar fra de andre mails du har fået.. men ikke altid passer det til min lille pige..
Hun hedder Lucinda og bliver 9 måneder den 7 okt. 10. Hun er ca. 72 cm lang og vejer 9 kg. Hun er aktiv, kravler og gør opdagelse i vores lejlighed. Hun er en glad pige som skriger, og siger "baba" "mama" osv.
Nu ved du lidt om hende :O) men jeg ville egentlig bare høre om en madplan til hende ud fra hendes rytme. Og derefter har jeg nogen andre spørgsmål.. hendes rytme ser således ud:
08-09: står op, får havregrød
10-11: sover formiddagslur
12-13: står op og får frokost
15-16: eftermiddagslur
17-18: aftensmad
19-20: godnat og vælling
Jeg syntes jeg kommer hurtig ud af dagsrytme hvis hun står senere op end normalt (normalt en time ca.) så må jeg rykke hele hendes dag en time...? eller hva...?
Jeg ammer til mellem måltiderne og så får hun noget ost eller frugt, men er det nok nu?
Jeg giver rugbrød med smørepålæg til frokost, men af grønt er jeg gået lidt i stå.. det ender altid bare med at blive en agurk og en skive peberfrugt.. og vil jo gerne have hun skal ha varieret kost som er sundt.. :O) kan du give nogen ideer?
Jeg giver hende ofte glasmad og koger enten ris / kartofler / pasta til hende ved siden af. Grunden til det er fordi hendes far ofte kommer senere hjem og vi ikke når at spise sammen med hende. men kan hun godt spise af det vi selv får nu? altså vi har givet hende forloren hare, boller i karry, frikadeller med kartofler osv. men er der for lidt "sovs" i det? når jeg køber mad på glas er der jo altid MEGET sovs sammen med..
hmm det må vist være det med mad.. :O)
Så lige noget andet, med tøj... har altid været lidt bange for jeg ikke pakker hende nok ind... så kan du skrive hva du fortrækker af tøj til de forskellige årstider... ;O)
Lige nu giver jeg hende strømpebukser, og bukser på. og en langærmet body og en langærmet t-shirt på og så futter... Hva med når hun skal ud og sove? Er en jakke fint der eller skal hun ha en fleecedragt på? Jeg er os begyndt at give hende en hue på, skal jeg give hende handsker på os?
ihhh håber ikke det blev for meget af det gode.. ;O)
Men tak fordi du står til rådighed, så man kan kommet af med trykket ;O)