Madplan og vinter

21. september 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Madplan og vinter

Hej,

Jeg har længe kigget herinde og fået svar fra de andre mails du har fået.. men ikke altid passer det til min lille pige..

Hun hedder Lucinda og bliver 9 måneder den 7 okt. 10. Hun er ca. 72 cm lang og vejer 9 kg. Hun er aktiv, kravler og gør opdagelse i vores lejlighed. Hun er en glad pige som skriger, og siger "baba" "mama" osv.

Nu ved du lidt om hende :O) men jeg ville egentlig bare høre om en madplan til hende ud fra hendes rytme. Og derefter har jeg nogen andre spørgsmål.. hendes rytme ser således ud:

08-09: står op, får havregrød
10-11: sover formiddagslur
12-13: står op og får frokost
15-16: eftermiddagslur
17-18: aftensmad
19-20: godnat og vælling

Jeg syntes jeg kommer hurtig ud af dagsrytme hvis hun står senere op end normalt (normalt en time ca.) så må jeg rykke hele hendes dag en time...? eller hva...?

Jeg ammer til mellem måltiderne og så får hun noget ost eller frugt, men er det nok nu?

Jeg giver rugbrød med smørepålæg til frokost, men af grønt er jeg gået lidt i stå.. det ender altid bare med at blive en agurk og en skive peberfrugt.. og vil jo gerne have hun skal ...

Annonce

... ha varieret kost som er sundt.. :O) kan du give nogen ideer?

Jeg giver hende ofte glasmad og koger enten ris / kartofler / pasta til hende ved siden af. Grunden til det er fordi hendes far ofte kommer senere hjem og vi ikke når at spise sammen med hende. men kan hun godt spise af det vi selv får nu? altså vi har givet hende forloren hare, boller i karry, frikadeller med kartofler osv. men er der for lidt "sovs" i det? når jeg køber mad på glas er der jo altid MEGET sovs sammen med..
hmm det må vist være det med mad.. :O)

Så lige noget andet, med tøj... har altid været lidt bange for jeg ikke pakker hende nok ind... så kan du skrive hva du fortrækker af tøj til de forskellige årstider... ;O)

Lige nu giver jeg hende strømpebukser, og bukser på. og en langærmet body og en langærmet t-shirt på og så futter... Hva med når hun skal ud og sove? Er en jakke fint der eller skal hun ha en fleecedragt på? Jeg er os begyndt at give hende en hue på, skal jeg give hende handsker på os?

ihhh håber ikke det blev for meget af det gode.. ;O)

Men tak fordi du står til rådighed, så man kan kommet af med trykket ;O)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder