Samvær med syg far

16. maj 2004

Kategori:
Alder:
9 år

Samvær med syg far

Jeg har tvillinger på 9 år, som skal have samvær med deres far som er psykisk syg (skizofrino paranoia).

Min dreng er selv handicappet (klinefelter og psykomotorisk og lettere mentalt retaderet) og har derfor svært ved at overskue besøgene hos faderen, der tit ender i kaos, da han ikke har de fornødne ressourcer. Samværet er lige blevet nomineret til 2 timer hver 3. måned og det skal være overvåget. Denne ...

Annonce

... afgørelse er truffet af statsamtet og samværet har været overvåget i 3 år med 4 timer hver måned.

Jeg synes ikke at det er børnenes tarv og synes at det påvirker børnene meget negativt. Pigen plejer bare at sidde og tegne og snakker ikke om ham og hun er ellers en ganske almindelig pige som klarer sig godt til hverdag.

Har jeg egentlig nogen muligheder for at afbryde dette samvær?

Hilsen den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

13. november 2023 | Sovevaner | 10 år

10årig bange for ikke at kunne sove

Kære Helen Vores datter på 10 år er lige pludselig begyndt at sove rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor