Bedsteforældrepasning og mælk

24. april 2008

Alder:
15 mdr.

Bedsteforældrepasning og mælk

Kære Helen

Jeg har med stor nytte læst dine svar gennem det sidste årstid. Senest læste jeg om pasning af en 1 årig i 6 dage og kom i tanke om et spørgsmål.

Vi bor selv i udlandet og har en stor pige på 9 år og en dreng på 15 måneder. Til jul kommer mine forældre herned og vi overvejer i den forbindelse at lade dem passe børnene i 4 dage, så vi selv kan rejse til Indien. Vi vil ikke have Jakob med, der til den tid er 2 år.

Jeg tænker på om han vil føle sig mere tryg hvis hans søster også er hjemme og hygge med mormor og morfar mens mor og far er væk. De er rigtig glade for hinanden. Ellers overvejer vi at tage storesøster med. Mine forældre vil gerne passe dem både sammen og enkeltvis - det er op til os. Vi skal til Danmark til sommer i 8 uger, hvor de selvfølgelig vil være meget sammen og lære hinanden at kende bedre. Desuden vil vi først rejse efter jul, så de også har været sammen nogle dage før vi forlader dem. ...

Annonce

... Han bliver således passet i eget hjem og af kærlige bedsteforældre. Er det synd at overlade en 2 årig til sine bedsteforældre i 4 dage?

En anden ting er mælk. Jeg læste også et langt indlæg om mælk. Min søn drikker ikke mælk. Jeg har prøvet alle slags: sød, let og skummet, men han får opkastfornemmelse. Han drikker meget vand. Han spiser en yoghurt (125 ml) til formiddag, havregrøden laves på 1 dl mælk (han spiser nok halvdelen) og han spiser smørreost på brød samt smør i grød og mad. Får han kalk nok eller skal jeg give ham tilskud som omtales i et af dine svar. Hvad hedder det? Han får en halv børne multivitaminpille fra Matas. Måske kan jeg godt give ham en hel. Han er vild med dem.

Tak for dine svar,
Kærlig hilsen
Trine

PS Jeg har ammet Jakob til nat til han var 14 måneder, bl.a. fordi han ikke ville drikke mælk. Der fik han vel 1-2 dl, så han har været dækket ind. Men nu tror jeg ikke han får helt nok kalk.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder