Svigerfamilien

11. april 2008

Alder:
2 mdr.

Svigerfamilien

Hejsa Helen...

Her hos os går det langsomt fremad, dog tager hun stadig ikke nok på, men hun spiser dog, bare ikke nok. Tak for dit sidste svar, det var rigtig godt. Jeg er begyndt at bruge movicol i stedet for laktulosen, og det har bevirket at hendes luft i maven ikke generer hende mere. Hun er nu 11 uger gammel. Og har sammenlagt været indlagt i 20 dage. Hun vejer 4850g. Vejeder 3950g ved fødslen.

Min svigerfamilie kan ikke forstå - ellers vil de ikke forstå...

De tilbyder at passe Sif, og det synes jeg er rigtig skønt... MEN jeg har forklaret dem flere gange nu - inden for de sidste 2 uger - at Skejby har frarådet os at få hende passet ude før hun er minimum 6 mdr. gammel pga. at hun har refuks og skal spise helt oprejst, og skal have en hel fast rutine omkring måltiderne, og at de synes, at min mand og jeg skal tage os af det med maden. Så skal hun ikke vænne sig til mange forskellige.

Ud over dette er hun meget sensitiv, det kaldte de hende i alt fald på skejby. De kan ikke forstå, at jeg nok skal sige til, når hun er klar til at blive passet af andre. Hvordan forklarer jeg dem det, så de forstår det? Eller skal jeg bare sige jaja og nejnej, og så bare lade som ingenting?

Hun må ikke ligge ned efter hun har spist i mindst ...

Annonce

... 45 min. Så jeg kan ikke bare lægge hende til at sove pga. syren løber op i spiserøret - det forstår de heller ikke. De siger at hun bare skal lægges, så må hun skrige. Jeg kan jo bare lægge hende i barnevognen og gå fra hende, så kan jeg jo ikke høre hende alligevel. Jeg har prøvet at forklare dem, at det ikke er godt for hende, og at det eneste hun lærer af det er, at mor ikke kommer når hun kalder.

Jeg er blevet frarådet at køre med hende i barnevognen, og hun vil ikke ligge i den når den står stille. Derfor går jeg tur med hende i min specialebæresele, så sover hun i den, og hun kommer ud - heller ikke her forstår de.

Når de bliver ved med at sige, at tingene skal være anderledes og hele tiden spørger om de ikke skal passe hende, så føler jeg, at de synes, at jeg ikke helt har styr på tingene. Men det må altså være mig, der har bedst forstand på, hvad der er bedst for Sif lige nu.

Det er svært og nogle gange hårdt at have en lille skøn pige som vores Sif, men det er endnu sværere, når de ikke forstår noget. Min egen familie har fattet det, og de siger, at jeg bare skal ringe, hvis jeg har brug for hjælp. Men trænger sig ikke på hele tiden.

Har du et godt råd? Hvad skal jeg gøre?

Håber du kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine