Foretrækker Mormor

7. marts 2018

Alder:
18 mdr.

Foretrækker Mormor

Kære Helen

Jeg oplever at min datter foretrækker sin mormor i fuldstændig vild grad. Det har stået på længe nu. Hvis jeg forsøger at tage hende op, når mormor er tilstede (også selvom hun ikke lige aktuelt er oppe hos mormor), så græder hun og gør alt for at undvige mig.

Min datter bliver heller aldrig ked af det når jeg går. Kun fra vuggestuen.

Det er klart at mormor føjer hende i højere grad end jeg. Næsten for meget. Mormor siger sjældent nej og undgår konflikter. Forlader hellere rummet end at sige nej til at tage hende op - selvom hun generelt slæber alt for meget rundt på hende.

Jeg har det en smule svært ved måden mormor er på. Men ikke mere end at jeg godt kan klare ...

Annonce

... det og ikke behøver gøre mere ud af det. Måske mærker min datter det?

Jeg føler mig faktisk nedprioriteret og må indrømme, at jeg ind i mellem frygter at mit barn ikke kan lide mig. Eller jo, det kan hun fordi jeg er hendes mor. Men hvad nu, hvis vi på den lange bane ikke har den store kemi.... Det frygter jeg som sagt lidt...

Nu vi er ved mormor, er det et kæmpe problem at jeg er den eneste der kan få min datter til at sove om aftenen. En god ven kan også ind i mellem, men min mor kan slet ikke! Og hvis mormor er i nærheden, kan det også være svært. Hun vil bare ud til mormor... Jeg vil så gerne aflastes lidt.

Håber du vil dele lidt tanker og råd med mig.

Venlig hilsen
SEM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor