Tilknytning til bedsteforældre

5. november 2017

Alder:
4 mdr.

Tilknytning til bedsteforældre

Kære Helen,

Nu hvor vi bor så langt væk fra mine forældre og at min datter ikke får set mine forældre vil jeg høre hvordan hun på en eller anden måde kan få en tilknytning så hun også kan genkende dem, når vi vender tilbage om ca 1-1,5 års tid.

Hvornår vil hun kunne genkende ansigter på billeder og Skype?
Hvordan gør vi det bedst?

Mht at vi vender tilbage er jeg også i tvivl om hvad der er bedst for hende. Når vi vender tilbage vil der være en periode hvor vi skal bo hos mine forældre indtil vi får vores lejlighed tilbage. Det drejer sig om en periode af halvt års tid. Til den tid er hun ca 1,5 år

Vi kommer ikke til at bo tæt på mine forældre (30 minutters kørsel)

Vil det være for mange skift for hende at ...

Annonce

... starte institution i halvt år ved mine forældres område, og dernæst igen, når vi flytter tilbage til vores lejlighed, en ny institution?

Det vil være muligt for mig ikke at skulle arbejde det halve år og passe hende selv, men hvad er bedst i forhold til at jeg også gerne vil have hun socialiserer med andre børn?

I Kina kommer jeg til at passe hende, da vuggestuerne er af meget ringe kvalitet, der hvor vi bor nu. Hvordan og hvorledes får jeg hende til at lege med andre børn (og hvornår trænger hun til det? Jeg har nemlig læst et sted at hun ikke behøver andre end forældre det første års tid. Men det er måske mere i forhold til pasning, og ikke i forhold til at hun møder og leger med andre børn)

På forhånd tak for hjælpen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København