Vuggestue eller pasning af bedsteforældre

9. oktober 2016

Alder:
4 mdr.

Vuggestue eller pasning af bedsteforældre

Kære Helen

Som du ved, så blev jeg desværre ramt af en efterfødselsreaktion, og i den forbindelse har min mand taget sin orlov nu sammen med mig. Det betyder, at den orlov han skulle have i forlængelse af min orlov, altså 8 uger er brugt lige om lidt. Han skulle i disse 8 uger, gå hjemme med lillesøster i 4-5 uger og bruge 3-4 uger på indkøring i vuggestue, så hun skulle være helt kørt ind når hun er 11 måneder. Dette er vi jo nu nødt til at gøre anderledes.

Enten kan vi rykke vores behovsdato, så jeg starter indkøring når hun er 9 måneder og jeg kan bruge det sidste af min barsel på det. Jeg får det helt dårligt ved tanken om at hun ...

Annonce

... kun er 9 måneder. Eller mine forældre har tilbudt at passe hende i 1-2 måneder hjemme og så kan vi tage ferie og kører hende ind derefter.

Men mit spørgsmål går på hvad der mon er bedst for hende?
Hun kender mine forældre men det bliver jo stadig meget anderledes når mor og far ikke er der, så hun skal jo også vende sig til det og så ville der komme et skidt mere efter 1-2 måneder til vuggestue. Er det så bedre at hun starter vuggestue med det samme?

Vi er virkelig i tvivl og min samvittighed nager mig også ift. det valg som vi har måtte tage med fars barsel. En forlængelse af min orlov er ikke rigtig en mulighed.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige