Pasning første gang

1. september 2014

Alder:
7 mdr.

Pasning første gang

Kære Helen

Tak for din hjælp mht dagsplan, som vi nu arbejder videre med:)

Jeg skriver denne gang til dig, da vi gerne vil prøve at øve os i at få passer vores datter. Vi har ikke haft brug for det, og så må jeg indrømme at jeg ikke har haft lyst til at være så meget væk fra hende. Desuden har jeg også ammet en del, så det har ikke været så nemt.

Hun har kun været "passet" i 1-2 timer af farmor og farfar, og det gik helt fint. Hun er heller ikke blevet puttet af andre end os.

Nu kunne vi godt tænke os at prøve at være med nogle venner en aften sammen og prøve at få farmor og farfar til at give aftensmad, bad og evt putte til nat. Men det sidste er noget vi ...

Annonce

... ikke er sikre på kan lade sig gøre, da hun stadig skal vugges (....)

Hvordan tror du det er bedst at gøre det, for både vores datter skal føle sig tryg og for at det bliver rart for farmor og farfar?

Vi har tænkt os at have dem med en aften herhjemme, hvor de kan se hvordan aftenrutinen foregår herhjemme. Og så tror jeg bare vi skal springe ud i det, har du nogle gode råd? Og er det for sent vi går igang med at overlade hende til andre? Hun skal jo også i daginstitution inden for det næste halve år.

Vi er ikke mere end 15 min væk på gåben hvis det skulle gå helt galt...:)

På forhånd tak,

Kærlig hilsen
Es mor og far

Ps hun bliver 8 måneder i næste uge

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!